"פיגוע דמוקרטי"

אוריך טוען: חוקרת משטרה חיטטה בטלפון

דובר הליכוד מאשים את המשטרה בחיטוט בטלפון האישי שלו בתוכן שלא קשור לפרשה בשמה נחקר, ולטענתו, המידע הועבר בקבוצת טלגרם בשם "השלמות תיק 4000" (בארץ)

יונתן אוריך (צילום: Flash90)

עורכת הדין נועה מילשטיין, המייצגת את יונתן אוריך, דובר הליכוד ומהאנשים הקרובים לראש הממשלה בנימין נתניהו, שיגרה היום (שני) פנייה דחופה אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

אוריך, נחקר באחרונה בחשד לפעילות להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, ובחקירה נלקחה ממנו מכשירו האישי. במשרד המשפטים טענו היום כי לא יחטטו במכשיר, אך לטענת אוריך - מאוחר מידי.

המכתב, שנחשף הערב בחדשות 12, נשלח תחת הכותרת: "חדירה בלתי חוקית לטלפון הנייד של יונתן אוריך"

עו"ד נועה מילשטיין, שמייצגת את אוריך, טענה בפנייה כי חוקרת המשטרה ביקשה מאוריך לפתוח את הטלפון הנייד ולעיין בהתכתבות בינו לבין עופר גולן, דובר משפחת נתניהו ומנהל קמפיין הליכוד. החוקרת, כך על פי הטענה, לא מציינת בפניו שיש לו זכות לסרב.

במכתב ציינה עורכת הדין כי החוקרת בדרגת פקד "דרשה ממנו לקבל את קוד הכניסה לטלפון שלו. בשלב מסוים ביקשה ממנו לפתוח את הטלפון הנייד ולתת לה לעניין בתכתובות בינו לבין מנהל הקמפיין".

עוד מתחה עורכת הדין ביקורת על התנהלות המשטרה: "הגם שעורך דינו של שלמה פילבר הבהיר במסגרת ריאיון שעד המדינה מעולם לא שמע את הדברים בזמן אמת וממילא לא הוטרד על ידם, סבורה המשטרה שיש באירוע שהתקיים במסגרת קמפיין הבחירות משום הטרדת עד".

אוריך אפשר לחוקרת שעיינה בהתכתבות ולקחה את הנייד מחוץ לחדר החקירות. כשחזרה, אוריך הבחין - כך על פי פרקליטתו - שהחוקרת עיינה בהתכתבויות נוספות שאינן קשורות לפרשת ההטרדה.

הדברים הגיעו לשיאם כשלטענת אוריך היא הקלידה פרטים ומידע שהיא מוציאה מהמכשיר שלו לקבוצה של אפליקציית טלגרם שנקראת "השלמות לתיק 4000". אם הטענות נכונות, הן מעידות על כך שמידע מהטלפון של היועץ והדובר משמש גם לחקירת פרשות אחרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ברשתות החברתיות: "החרמת הטלפונים של יועציי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה. למה את זה לא חוקרים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר