ממרעישים ועד חטטניים

טוב שכן קרוב? כך תתמודדו עם שכנים בעייתיים

אתם יכולים לבחור את החברים שלכם, אבל אתם לא תמיד יכולים לבחור את השכנים שלכם. כך תחיו באותו בנין בשלום, אחווה ואולי גם רעות עם 4 סוגים של שכנים: מהמרעישים ועד החטטניים (בית)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כאשר חיפשתם את הבית המושלם, יתכן שהיה לכם חשוב למצוא אחד עם סלון מרווח, חדרי שינה מרובים או נוף מרהיב. מה שאולי לא חשבתם עליו זה דבר אחד שמגיע עם כל בית, שכמעט בלתי אפשרי לשנות: השכנים שלכם. לטוב ולרע, אתם תקועים איתם. להלן ארבעה זנים של שכנים מאתגרים שאולי אתם מכירים וכמה רעיונות כיצד להתמודד עם המוזרויות שלהם:

1. ה"יכנעס" - דהיינו, הסקרנים

הם יודעים מה הולך אצל כולם - כולל אצלכם - והם אוהבים לדבר על זה עם כל מי שיהיה מוכן להקשיב.

אופן ההתמודדות: הגבילו את השיחות שלכם איתם רק לנושאים השטחיים ביותר - מזג האוויר, עבודות הבית וכדומה. אם הם יתחילו לחטט ולדחוף את אפם לענייניכם, או יתחילו לרכל על הרוזנברגים שמתגוררים מעבר לרחוב, תמיד חייכו, אמרו בתקיפות, "אינני מעוניין לשמוע דיבורי לשון הרע, יצחק". אתם, כמובן, יכולים גם להיזכר באופן פתאומי שיש לכם שיחת טלפון דחופה לעשות.

2. המושלמים תמיד

לא משנה אם היא מטאטאת את המרפסת מעלי שלכת סוררים בשעה 7 בערב או חוזרת הביתה מהעבודה בשעה 7 בערב - היא ובעלה תמיד נראים מחויטים ולבושים בצורה מושלמת, וכך גם ילדיהם. מדוע זה כל כך מפריע לכם? שאלה טובה.

אופן ההתמודדות: זכרו כי השלמות שלהם אינה משקפת את חוסר השלמות שלכם. ובכל זאת, אם אתם משווים את עצמכם כל הזמן למשפחה המופלאה הזו, אתם יכולים להשתמש בה כהשראה להשקיע יותר בעצמכם, או לחבק מכל הלב את אהבתכם למכנסיים הקרועים והסופר נוחים מלפני עשור ולכפכפי הקרוקס המהוהים שלכם.

אתם אחראים על עצמכם. חשוב שתזכרו כי לעתים רחוקות חייהם של אנשים מושלמים כפי שהם נראים על פני השטח. הדשא של השכן ירוק יותר - לא אנחנו אמרנו.

3. הרעשניים

בין אם הם עורכים מסיבה משפחתית או סתם מפטפטים אחד עם השני, אתם עומדים לשמוע כל מילה, לא משנה באיזו שעה ביום או בלילה מדובר.

אופן ההתמודדות: פטפטנים מוגזמים בשעות היום עלולים להיות מעצבנים, אבל ציפורי לילה קולניות יכולות לגרום לכם צער רציני, להפריע לשינה של ילדיכם ולשקט שאתם מחפשים בסוף היום.

אם זו בעיה תמידית, דפקו על דלתם עם קופסת עוגיות מעשה ידיכם ואמרו בצורה לא מאשימה, "אתם בטח לא יודעים, אבל הרמקולים שלכם מכוונים ממש לחלון חדר השינה של ציפי שלנו והרעש ממש מפריע לה. האם אנו יכולים לחשוב על דרך לפתור זאת יחד?". אם הם עדיין ממשיכים בשלם ולא מתחשבים, אין מנוס אלא להזעיק את המשטרה.

4. הלווים הסדרתיים

אין שום דבר רע בלבקש כוס סוכר או כלי גינון אקראי. אבל השכנים האלה שתמיד מבקשים ללוות משהו ולעולם לא מחזירים פריט מושאל, אלא אם כן ביקשתם אותו תריסר פעמים - זה כבר ביג דיל.

אופן ההתמודדות: הגדירו ציר זמן להחזרה כשאתם משאילים את הפריט. שאלו בנימוס כמה זמן הם יזדקקו לו וקבעו יום ושעה להחזרתו. כן, זה ידרוש מכם לחוות אי נעימות קלה עד בינונית, אבל אתם תקבלו את הדברים שלכם בחזרה ועדיין תהיו מועילים וידידותיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר