מתגאים בחילולי השבת

עיריית רמת גן נגד הרבנים: "צלחנו את ה'פולסא דנורא' והעתירות"

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן מתגאה בעובדה כי נדחו העתירות שהגישו הרבנים נגד חילולי השבת הפומביים שהוא מארגן בעירו, כמו גם האיומים שלדבריו הושמעו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בהודעה חריגה שמוציאה היום (שלישי) עיריית רמת גן, בעקבות מערך האוטובוסים המופעלים בעיצומה של השבת במימון העירייה, היא תוקפת את הרבנים והעותרים נגד המהלך המביש וטוענת בין היתר: "צלחנו את ה'פולסא דנורא' ואת עתירות הרבנים".

עוד נכתב בהודעה, כי "רמת גן, כחלוצת התחבורה העירונית בסופי השבוע, מברכת את הערים המצטרפות לדרכה, גאה ומלאת סיפוק, שהדרך שהיא פרצה מכשירה לערים אחרות את הדרך להעניק שירות חיוני זה גם לתושבים שלהן".

"ה'סבבוס' של רמת גן צלח את הפולסא דנורא ועתירות הרבנים, בזכות המבנה המשפטי היצירתי שלו", מודיעה העירייה בגאווה. "הסבבוס הוכיח שניתן לגשר פוליטית. הוא אושר במועצת העיר ברוב של כ-80%, כאשר הנציגים הדתיים נותרים בקואליציה".

אחת ההצבעות בעירייה על חילולי השבת, שנדחו תחילה (צילום: מתוך פייסבוק)

ראש 0העיר כרמל שאמה הכהן הוסיף: "הכי חשוב בעניין זה, היא העובדה שגם ציבורית ה'סבבוס' ניצח, ובזכות תכנון והפעלה רגישים ומתחשבים, עד כמה שאפשר, בתושבים המאמינים ברמת גן, מרגע קבלת ההחלטה וההפעלה, המשיכה ר"ג להיות עיר של כולם, שמחבקת ומאפשרת כל מידת אמונה, ומאפשרת לכל תושב לחיות באמונתו מבלי לכפות אותה על האחר".

בדבריו תקף כרמל שאמה את הדתיים שמפחידים ערים מקבילות מליזום תחבורה ציבורית בשבת: "הדוגמא הכי טובה לכך, היא העובדה שאחת הערים המצטרפות היום פחדה להצטרף לסבבוס, עת הוצע לה בעבר, תוך שראשיה מביעים חשש מהדתיים, וכעת אזרה אומץ והבנה שהשמיים לא נופלים וזה אפשרי"...

כזכור, בשלושת החודשים האחרונים החלו לפעול ברמת גן אוטובוסים בשבת ביוזמת ראש העיר כרמל שאמה הכהן - יוזמה שעוררה כמובן את חמתם של חרדים, דתיים ומסורתיים רבים.

למרות ההחלטה השנויה במחלוקת, סיעת ש"ס נשארה בקואליציה של ראש העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר