חקירת יועצי נתניהו

דיווח: המשטרה מצאה "פגם אחד" בחקירת יונתן אוריך

המשטרה ביקשה מביהמ"ש לעיין בטלפונים של יועצי נתניהו. במקביל, השר ארדן, מתח ביקורת על המשטרה, שלפי 'הליכוד' אסרה על אוריך וטופז לוק להיות בקשר עם נתניהו (אקטואלי)

יונתן אוריך (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המשטרה ביקשה מבית המשפט לעיין בטלפונים הסלולריים של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחקרו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר. במקביל, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, שלפי הדיווח ב'חדשות 12', מצאה פגם אחד בהתנהלות.

בית המשפט השלום בתל אביב סרב לאשר את בקשת המשטרה במעמד צד אחד, ומחר יתקיים דיון בנושא.

עקיבא נוביק דיווח הערב ב'חדשות 13' כי בליכוד טענו שהמשטרה החליטה לאסור על יועצי נתניהו, יונתן אוריך וטופז לוק, להיות עמו בקשר. במשטרה מסרו כי האיסור נוגע רק לשיחות הקשורות לחקירה ולא לכלל השיחות ביניהם.

לפי הדיווח של נוביק, אוריך ולוק הורחקו בפועל מעבודת הלשכה בשלב זה, ככל הנראה בשל האיסור המשטרתי.

אמש, פנה יונתן אוריך ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וטען שנערך חיפוש לא חוקי בטלפון שלו במהלך החקירה. לטענתו, החוקרת ביקשה לעיין בטלפון שלו כשהיא לא ציינה בפניו שהוא יכול לסרב לכך. לדבריו, הוא הבחין כי היא עיינו בתכתובות שלו מלפניה אירוע ומלאחריו, גם בדברים שאינם קשורים לחקירה, כשאת חלקם היא עדכנה בקבוצת טלגרם הנוגעת לתיק 4000. בעקבות הפניה, ביקש מנדלבליט מהמשטרה את הייחסותה לטענות.

משה נוסבאום דיווח ב'חדשות 12' כי בעקבות תלונת אוריך נערכה בדיקה במשטרה וזו העלתה כי נמצא פגם אחד בלבד, בהתנהלותה של החוקרת, כאשר לא הודיעה לאוריך כי הוא רשאי לסרב לעיון בטלפון האישי שלו ולא החתימה אותו על הסכמתו שיעיינו בטלפון.

עוד דווח כי מלבד יונתן אוריך, טופז לוק ועופר גולן, בכיר נוסף במטרה הליכוד, יוסי שלום, נחקר בפרשה וגם ממנו נלקח הטלפון הנייד.

במהלך טקס חנוכת תחנת המשטרה החדשה בטמרה, התייחס השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לחקירת יועצי ראש הממשלה, ואמר: "בימים האחרונים אנו עדים לדיון ציבורי נוקב אודות הפעלת הסמכות של מערכת אכיפת החוק כנגד יועצי ראש הממשלה בגין חשד להטרדת עד. אני מרגיש צורך להתייחס לכך כי יש לכך השפעה גדולה בעיני על אמון הציבור.

"ספק רב בעיני אם המחוקק, שחוקק את עבירת הטרדת עד כיוון למחאה פומבית שגלויה לעין כל. מחאה שדומה אולי לשיח ולביקורות שמופיעות גם ברשתות החברתיות. אני מצפה מרשויות החוק לנקוט זהירות בכל החלטה על פתיחה בחקירה, בודאי כשמדובר בחקירות רגישות עם דיון ציבורי נרחב.

"פתיחת חקירה, ושימוש בצעדים פולשניים, חייבת להתבצע רק כאשר נחיצות האמצעים ברורה. כאשר מדובר בספק בהתקיימותה של עבירה, ואני אומר בצער שספק אם היתה נחקרת במקרה אחר, מתחייב לכל הפחות מתן הסבר ודיווח ברור לציבור, כדי שאמונו בגורמי אכיפת החוק לא ייפגע.

"כאשר הדלפות מחקירות אינן נחקרות, למרות פניות רבות שלי ליועץ המשפטי לממשלה ואינני קובע מאיפה ההדלפות אם מהפרקליטות או מהמשטרה או מעורכי הדין, אך מחאה שולית מול ביתו של עד מדינה נחקרת פלילית ובאמצעים פולשניים, על גורמי אכיפת החוק להסביר לציבור את שיקול דעתם בהפעלת הכוח וחובתם לפרט את שיקול הדעת כדי שאמון הציבור לא ייפגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר