שתקו בחקירה

משטרת ברלין סגרה את חקירת תקיפת הרב

שליח חב"ד בברלין, הרב יהודה טייכטל, הותקף לפני כשלושה חודשים ועורר הדים רבים - עד לביקור נשיא המדינה בביתו. החשודים שמרו על זכות השתיקה בחקירה - ושוחררו (בעולם)

הרב יהודה טייכטל (צילום: הקהילה היהודית בברלין)

החקירה בגין תקיפת הרב יהודה טייכטל, רב ושליח חב"ד בברלין, בירת גרמניה, נסגרה - כך הודיעה היום (שלישי) התביעה בגרמניה.

לאחר התקיפה, נעצרו מספר חשודים, אך אלו שתקו בחקירתם. המשטרה כשלה בניסיונותיה להשיג עדים או ראיות מרשיעות, ונאלצה לשחרר אותם.

הרב טייכטל סיפר ל'כיכר השבת', "משטרת ברלין הודיעו לי כי זיהו את החשודים, ממוצא מוסלמי, אולם לאור העובדה שהם שמרו על זכות השתיקה - הם נאלצים לסגור את התיק".

לדבריו, "זה רגע עצוב. ועם זאת, אמרתי לגורמים במשטרה שהגיע הזמן לשנות את ההגדרה המשפטית והתמוהה הזו, שלא תאפשר יותר לחשודים במקרי אנטישמיות לשמור על זכות השתיקה".

כזכור, התקיפה אירעה בעת שהרב חזר עם בנו מבית הכנסת, כאשר שני גברים דוברי ערבית קיללו את הרב ואף ירקו לעברו.

נשיא גרמניה אצל הרב טייכטל (צילום: ללא קרדיט)

התקיפה עוררה הדים בגרמניה, והנשיא, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, אף הגיע לביקור בבית הרב טייכטל שם אמר: "באתי הנה לומר שבגרמניה אין שום מקום לאנטישמיות. אני פה גם להצהיר זאת וגם כדי לבקר חבר".

הנשיא הגרמני סיפר שחזר מנסיעה והדבר הראשון שעשה זה לקיים את הביקור. "השיטה של המנהיג שלנו, הרבי מליובאוויטש, זה להפוך חושך לאור", אמר הרב טייכטל לנשיא הגרמני והציע לו לאמץ את החלטת הרבי על "רגע של שתיקה" בבתי הספר במדינה.

הנשיא האזין ברוב קשב למסרים מעוררי ההשראה ובסיום העניק לו הרב טייכטל דולר של הרבי מליובאוויטש. "הנשיא מאוד התרגש", סיפר אז הרב טייכטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר