יממה של טרגדיות

הגר"ג אדלשטיין: עם תחילת 'זמן חורף' - יסתיימו האסונות

לאחר שורת הטרגדיות שפקדה ביממה אחת את הציבור החרדי, אומר ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין כי "אם מתחילים ללמוד אז עם ישראל מוגן, יש לו את הזכות של לימוד התורה ולא יהיו אסונות" (ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין (צילום: מוטי גרין)

לאחר שורת הטרגדיות הקשה שפקדה אמש (שני) את הציבור החרדי בפטירתם של תינוק קטן, בחורי ישיבות ואמהות צעירות, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מתייחס לכך ואומר כי ברגע שמתחיל הזמן - אפשר להיות רגועים.

ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין הגיע הערב לקבוע מזוזות בכניסה לבית המדרש החדש "היכל ר' אהרון לייב'", בישיבת "גאון יעקב", על שמו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

לרגל תחילת 'זמן חורף', נשא הגר"ג דברי חיזוק בפני בחורי הישיבה, והתייחס, כאמור, לשורת הטרגדיות שפקדה את הציבור החרדי.

"ברגע שמתחיל הזמן אנחנו רגועים", אמר הגר"ג, "אחרי האסונות הגדולות שקרו אתמול, אם מתחילים ללמוד - אז עם ישראל מוגן, יש לו את הזכות של לימוד התורה, ואז בעזרת השם לא יהיו אסונות".

כזכור, אתמול התרחשו כמה טרגדיות קשות בציבור החרדי, כפי שסוקר בהרחבה ובכאב, ב'כיכר השבת'.

בשעות הערב אמש התבשרנו על קביעת מותו של הבחור ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל, בן 21 תושב שכונת רמות פולין בירושלים, ומתלמידי ישיבת מיר שנהרג כתוצאה מנפילה מגובה של שלושים מטרים, סמוך לנחל סמאר שבמדבר יהודה.

בנוסף, שבוע לפני שמחת נישואי בנה האחרון, נפטרה בירושלים האישה חיה פרידה שוורצמן ע"ה, בת 61, לאחר מחלה קשה. בעלה, יבלחט"א, הוא הרה"ח רבי דוד משה שוורצמן מחשובי חסידי סלונים.

בשעות הבוקר אתמול התבשרו בחורי ישיבת 'עטרת שלמה' בראשון לציון על לכתו בטרם עת של חברם הבחור הצעיר חיים קליגר ז"ל בן 17 מבני ברק, סבל במשך שנים ממחלה קשה, ועד ימיו האחרונים לא עזב את ספסלי הישיבה.

בנוסף, בשעות הצהריים נפטר בבני ברק הגאון רבי יצחק נאור זצ"ל, ראש כולל 'נחלת יחיאל' בן 59, הותיר אחריו אישה ושני ילדים שעדיין לא נישאו.

בשעות הערב אמש הלכה לעולמה האישה מרת דבורה לאה הורביץ ע"ה מבית שמש, לאחר מחלה קשה, כשהיא בת 43, כשבועיים לפני שמחת הבר מצווה לבנה ושישה שבועות לפני חתונת הבן הנוסף.

באשדוד נפטר הילד שמעון קופמן ז"ל בן שנה וחודש לאחר מחלה קשה ממנה סבל. אביו הרה"ח חיים יעקב קופמן, מחשובי חסידי ויז'ניץ בעיר וחתנו של הרב בן ציון שטרן, אף הוא מחסידי ויז'ניץ.

טרגדיה נוספת אירעה בעיר אשדוד כאשר הבחור יהושע דוד ירט ז"ל בן 28, מחסידי גור בעיר, נפטר אמש לאחר שחלה במחלה האיומה.

ביום ראשון נפטרה בחיפה, בפתאומיות, האישה החשובה הגב' טובה מורגנשטרן ע"ה בת 68, אשת ראש הקהל דחסידי גור הרב פסח מורגנשטרן, ובתו של הרה"ח רבי יהושע העשיל רובינשטיין זצ"ל מחשובי חסידי גור בחיפה.

בלונדון נפטרה האישה הצעירה חיילה ליבא וואזנר, אם לשבעה ילדים, כתוצאה מהמחלה הקשה, כשהיא בת 31, פחות מחודש מאז גילוי המחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר