השגריר הוחזר

בכיר ירדני מצהיר: "נחזיק בישראלי כקלף מיקוח"

בירדן מצהירים כי יחזיקו את הישראלי שרחץ בירדן וחצה את הגבול כקלף מיקוח לשחרור הירדנים הכלואים בישראל • בישראל חושדים כי הירדנית הופעלה בידי חיזבאללה (מדיני)

גבול ירדן, תמונת ארכיון (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

יו"ר וועדת החוץ בפרלמנט הירדני, נידאל א-טעאני, התייחס הלילה (רביעי) לסוגיית האזרח הישראלי שנעצר אמש לאחר שחצה את הגבול, ואמר כי הוא קלף מיקוח.

לדבריו, "מבחינה פוליטית אי אפשר לדבר על חילופי אסירים עם הכיבוש, אבל ניתן להחזיק בישראלי כקלף מיקוח מול ישראל על מנת לשחרר את שני האסירים הירדנים".

במקביל, חבר הפרלמנט הירדני חליל עטיה פנה לממשלת ירדן וביקש שלא לשחרר את העצור הישראלי אלא בחילופי אסירים שיכללו את כל האסירים הירדנים בישראל. לדבריו, "שחרור כל הירדנים על הפרק עכשיו. יש בבתי הכלא בישראל לפחות 22 אזרחים ירדנים".

בישראל חושדים כי העצורה הירדנית, היבא אל לבדי, השובתת רעב כבר 38 ימים, הופעלה על ידי חיזבאללה בגיוס סוכנים. היא חשודה במגע עם סוכן זר ובתמיכה בטרור.

עורך דינה ג'ואד בולוס אמר לתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגל"צ שהוא לא מבין מדוע היא עצורה. "היא ואני לא יודעים מה מיוחס לה. למה מחזיקים אותה פה? אם אזרחית ירדנית מסכנת את ביטחון האזור, למה לא להחזירה לירדן? תיפטרו מהסכנה, אל תעצרו אותה פה!", אמר.

הלילה, הודיע שר החוץ הירדני איימן ספדי על החזרת השגריר בישראל להתייעצות בעקבות מעצרם של היבה אל-לבדי ועבד א-רחמן מרעי, אזרחים ירדנים, בישראל.

ספדי אמר כי "לאור חוסר ההיענות מצד ישראל לבקשותינו מזה מספר חודשים לשחרר את היבה אל-לבדי ועבד א-רחמן, והמשך כליאתם הלא-חוקית והלא-מוסרית, קראנו לשגריר ירדן בתל אביב חזרה לירדן להתייעצויות כצעד ראשון".

ספדי הוסיף: "אנו רואים בממשלת ישראל אחראית לחייהם של אזרחינו, שמצבם הבריאותי הידרדר בחומרה במעצר שרירותי ובלתי חוקי. ננקוט בכל הצעדים החוקיים הנחוצים, ובצעדים דיפלומטיים כדי להבטיח את החזרתם בשלום הביתה. מעצר מנהלי הוא בלתי חוקי".

בתוך כך, ישראלי שרחץ בירדן, ועבר את הגבול הימי, נעצר על ידי הירדנים. בצה"ל אישרו אתמול כי "לפני זמן קצר חצה ישראלי את הגבול משטח ישראל לירדן, הוא נעצר ומתוחקר ע"י כוחות הביטחון הירדנים. נסיבות האירוע בבדיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר