ביזיונה של שבת קודש

ראשי עריהם יחללו את השבת; החרדים בעירייה - שותקים

אחרי העיר רמת גן, גם הערים תל אביב, רמת השרון, גבעתיים וקרית אונו - מצטרפות למימון הפעלת תחבורה ציבורית בשבת קודש. הנציגים החרדים הנמצאים בקואליציה - שותקים מול הביזיון (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אוטובוסים בתל אביב. אילוסטרציה (צילום: Gili Yaari.FLASH90)

ביזיון השבת: אם חשבנו שהישארותם של חברי סיעת ש"ס ברמת גן בקואליציה של כרמל שאמה הכהן תהיה סוף פסוק במאבק השבת, הרי שהתבדינו. אמש (שלישי) הכריזו ארבעה ראשי ערים על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת מהתקופה הקרובה, ומצד החרדים - שקט.

רמת גן הייתה הראשונה להילחם בעד תחבורה ציבורית בשבת המופעלת וממומנת על ידי העירייה, למגינת לבם של הציבור החרדי, הדתי והמסורתי בעיר, שומרי השבת.

אמש (שלישי), כפי שדווח ב'כיכר השבת', העבירה ועדת הכספים של עיריית תל אביב תקציב של שמונה מיליון שקלים למימון תחבורה ציבורית בשבת במטרופולין של גוש דן.

הערים שהכריזו כי יהיו שותפים למיזם של עיריית תל אביב ויממנו אף הן את הנסיעות בעלות של 3 מיליון שקלים מתקציב העירייה, הן הערים רמת השרון, גבעתיים וקרית אונו.

מדובר בערים בהם החרדים והדתיים נמצאים בקואליציה בתפקידי מפתח בכירים - למעט העיר תל אביב בה סיעת ש"ס נמצאת באופוזיציה, ועד כה לא נשמעה תגובתם המגנה את היוזמה המחפירה.

בימים האחרונים דווח באתר 'ynet' כי המפלגות החרדיות דורשות לבלום בחקיקה את יוזמת ראשי הרשויות המקומיות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, כתנאי להקמת ממשלה חדשה. השר אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן החליטו, כך דווח, לדרוש זאת במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. יצוין כי דרעי הכחיש זאת.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, טען אמש כי "מיזם ההסעות המטרופוליני אינו צעד כנגד הציבור הדתי, אין לו קשר לנושא הדת, המיזם הוא עבור אוכלוסייה גדולה שזקוקה לפתרון תחבורתי בסופי שבוע, פתרון לביקורי משפחה, לביקור חולים, להגעה למקומות בילוי ונופש ועוד".

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון אמר כי "בארבע השנים האחרונות פועל ברמת השרון קו אוטובוס ייעודי בשבתות המשמש את התושבים ומעניק להם גישה נוחה למקומות מרכזיים".

בשיחה עם 'כיכר השבת', הגיב יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ יעקב אשר: "ממש 'נוגע ללב' לראות את ראשי הערים שכנראה 'סיימו' להקצות את המשאבים העירוניים לטובת הקשישים, בעלי המוגבלויות והשכבות החלשות, לקראת החורף המתקרב, מניפים בשם החמלה והעזרה לתושבי העיר את מערך 'התחבורה הציבורית בשבתות' וכל זאת מתקציבי הרשות המקומית וכספי הארנונה של התושבים".

ח"כ אשר מוסיף ואומר כי "עולם הפוך מתנהל מול עיננו כשרשויות מקומיות בוחרות בצעד מתוקשר ופופוליסטי להעדיף הקצאת מליוני שקלים על נושא זניח ושנוי במחלוקת, על פני סיוע לציבור גדול שמתקשה באמת לעבור את החורף בשלום. טוב היו עושים אם היו מקימים מערך של תחבורה בחינם לקופ"ח או למועדוני הקשישים עבור אלפי התושבים הזקוקים להסעה.

"מניסיון, הצלחתו של ראש רשות נמדדת ביכולת להשוות בין כל תושבי עירו מבלי לרמוס את סמלי המורשת היהודית או את רגשותיהם של התושבים ולהעדיף קבוצה כזו או אחרת".

לסיום, אומר ח"כ אשר לראשי הערים - "יפה שעה אחת קודם של הגיון וסדר יום חברתי שיפתור את הבעיות האמיתיות של רבים מהאזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר