למרות ההכחשה

המשטרה מאשרת: החוקרים הציצו בהתכתבויות של יועץ ראש הממשלה

בדיון בבית המשפט השלום, הודו המשטרה והפרקליטות כי הן חיטטו בניידים של יועצי ראש הממשלה; יונתן אוריך ועופר גולן, גם בהתכתבויות שלא שייכות להטרדתו של עד המדינה (בארץ)

ראש הממשלה ויועציו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט בתל אביב, דן אחרי הצהריים (רביעי), בבקשת חוקרי המשטרה שרוצים להוציא 'צו חדירה' - לארבעת הטלפונים של מקורבי ראש הממשלה, החשודים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר. בדיון נערך קרב גרסאות האם החוקרים חיטטו בטלפון - באישור היועצים.

עם פתיחת הדיון - ב'שלום', בתל אביב, ראש מערך הסייבר בפרקליטות המדינה הקריא אלו הגבלת יש לחוקרים על חיטוט בסלולרי. וציין כי הוחרמו עוד ארבעה ניידים ועוד שני ניידים הוחזרו לבעליהם.

בהמשך הדיון, הסביר ראש מערך הסייבר כי מדובר פה באירוע חמור של הטרדת עד מדינה ולכן הפרקליטות החליטה ללכת לדיון בבית המשפט.

כאשר הגיעו לטענות של אחד מיועצי ראש הממשלה, יונתן אוריך, אמר - "בכל חקירה מבקשים מהנחקרים הסכמה לכך שיעיינו בנייד שלהם, בהם יש הודעות הקשורות לפשע שנעשה. גם במקרה דנן, חלק מהנאשמים אישרו שקיבלו עדכון שפעולת ההטרדה לעד המדינה נעשתה ואף קיבלו סרטון לנייד שאכן זה בוצע".

"הנאשמים הנוכחיים, זומנו לחקירה טלפונית אף אחד לא קפץ עליהם או עצר אותם אם היה להם ספק הם יכלו להתייעץ עם עורך הדין שלהם, וכך יונתן אוריך עשה"

בשלב הזה, עורכת דינו של אוריך, נועה מילשטיין התרעמה וטענה, כי "זה לא נכון", ודובר הפרקליטות המשיך ואמר כי גם אם העובדות לא נכונות ונפל פגם, הוא לא משמעותי בחקירה הזו וחייבים להמשיך בחקירה הזו ולגלות האם יש יסוד סביר להטרדת עד מדינה שלדבריו, הוא חמור הרבה יותר.

כזכור, בחקירתו של אוריך, נלקחה ממנו מכשירו האישי. במשרד המשפטים טענו היום כי לא יחטטו במכשיר, אך לטענת אוריך - מאוחר מידי.

בדיון שנערך, שאל עורך דינו של אוריך האם החוקרת חיטטה לאוריך בקבוצות אחרות? ונענה שהחוקרת הבחינה בצ'אט עם יאיר נתניהו וביקשה רשות מאוריך להציץ בהתכתבות, לאחר שקיבלה תשובה שלילית היא סגרה את הנייד.

עורכת הדין שלחה אמש מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, במכתב, שנחשף בחדשות 12, תחת הכותרת: "חדירה בלתי חוקית לטלפון הנייד של יונתן אוריך"

עו"ד נועה מילשטיין, שמייצגת את אוריך, טענה בפנייה כי חוקרת המשטרה ביקשה מאוריך לפתוח את הטלפון הנייד ולעיין בהתכתבות בינו לבין עופר גולן, דובר משפחת נתניהו ומנהל קמפיין הליכוד. החוקרת, כך על פי הטענה, לא מציינת בפניו שיש לו זכות לסרב.

במכתב ציינה עורכת הדין, כי החוקרת בדרגת פקד, "דרשה ממנו לקבל את קוד הכניסה לטלפון שלו. בשלב מסוים ביקשה ממנו לפתוח את הטלפון הנייד ולתת לה לעניין בתכתובות בינו לבין מנהל הקמפיין".

עוד מתחה עורכת הדין ביקורת על התנהלות המשטרה: "הגם שעורך דינו של שלמה פילבר הבהיר במסגרת ריאיון שעד המדינה מעולם לא שמע את הדברים בזמן אמת וממילא לא הוטרד על ידם, סבורה המשטרה שיש באירוע שהתקיים במסגרת קמפיין הבחירות משום הטרדת עד".

אוריך אפשר לחוקרת שעיינה בהתכתבות ולקחה את הנייד מחוץ לחדר החקירות. כשחזרה, אוריך הבחין - כך על פי פרקליטתו - שהחוקרת עיינה בהתכתבויות נוספות שאינן קשורות לפרשת ההטרדה.

הדברים הגיעו לשיאם כשלטענת אוריך היא הקלידה פרטים ומידע שהיא מוציאה מהמכשיר שלו לקבוצה של אפליקציית טלגרם שנקראת "השלמות לתיק 4000". אם הטענות נכונות, הן מעידות על כך שמידע מהטלפון של היועץ והדובר משמש גם לחקירת פרשות אחרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ברשתות החברתיות: "החרמת הטלפונים של יועציי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה. למה את זה לא חוקרים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר