ביקורת מסעדות: השבוע מסעדת "ביסטרו קמפניה" ברמת-גן

כמחווה לחובבי החלב, יצא השבוע הרצל לסעוד במסעדה חלבית, "ביסטרו קמפניה", ברמת-גן. היה טעים ומזין כאחד. וכמה זה עולה? (אוכל)

הרצל קוסאשוילי | כיכר השבת |
(www.rest.co.il)

בפרץ נדיבות משמח, שלח אותי המעסיק שלי לארוחה זוגית חינם על חשבונו לרגל יום הולדתי שחל בשבוע שעבר. וזה מלבד לסוף השבוע באחד מבתי המלון בארץ שהעניק לי ימים ספורים לפני כן. לא יודע מה אתכם, אבל לא איש כמוני יפספס הזדמנויות שכאלה. כל שנותר לי היה להנהן לאות הן, להודות בחמימות ובלחיצת יד ולצאת לדרך.

מלבד ההזדמנות וההפתעה שבעניין, "הימים הם ימי טרום חג הפסח ולך תדע מתי תמצא את עצמך שוב במסעדה", חשבתי לעצמי, בפרט לאור החומרות הנהוגות בקהילתי. וזה נושא כאוב, שותת וטעון שלא היה כדאי לפתוח אותו ולנבור בו כאן, בטח לא אחרי הפתיחה האופטימית הזאת.

חמוש במצב רוח טוב ורעב בלתי נשלט, יצאתי לדרך עם רעייתי היישר ממקום העבודה שלנו. מכיוון שבחודשים האחרונים המסעדות בהן ביקרנו היו בשריות לחומרא, מצאתי את עצמי מציע מסעדה חלבית בשביל האיזון.

ללא התערבות טכנולוגית מצד הלוויין, ניווטתי לכיוון מתחם הבורסה, בתקווה שמסעדת "ביסטרו קמפניה" תפתח לי את דלתה, חרף השעה המאוחרת. מזג האוויר היה נעים באופן מפתיע לאחר מתקפת החום שלפתה אותנו לאחרונה בחוזקה, ובמרפסת המסעדה ישבו להם כמה אנשי עסקים אל מול שולחנות ערוכים.

משום מה, לאחרונה הזהירו אותי רבים וטובים מהמסעדה הזאת. "לא נהניתי", "סתם מסעדה" וכדו' הדהדו בראשי. במקרים שכאלה, אני מאמץ לחיקי את הקלישאה החבוטה "אין יותר טוב ממראה עיניים" ושם למקום את פעמיי.

חשוב לציין את המיקום הנוח של המסעדה לחכמים שזזים ברכבות אל מול טיפשים כמוני שחיפשו במשך למעלה מחצי שעה חניה בקירוב למסעדה.

חלל המסעדה הגבוה והבהיר הזכיר לי משום מה את מסעדת ירושלים (אם אפשר לקרוא כך לפיצרייה) בשדרה החמישית במנהטן שבניו יורק. אשתי אמנם לא יצאה מגדרה, אבל אני אהבתי את העיצוב ואת הקונספט הכללי שהיה מושקע.

קווים נקיים, לבן בעיניים וחלל אינסופי עושים לי את זה. ולא שאני סובל מקלסטרופוביה, פשוט עניין של טעם ותו לא.

מכיוון שהקיבה דיברה מתוכי בקול והשמיעה לבושתי אי-אלו רעשים קשים של סבלנות שהולכת ופוקעת, מיהרנו להזמין מחשש שיבולע לנו ואתעלף בו במקום.

הסלט היווני היה גדול, שלא לומר גדול מידיי ונדיב בגבינה בולגרית שפוזרה מלמעלה. לסלט התלוו רוטב ויניגרט ולחמניית חיטה מלאה חמה וטרייה עם גוש חמאה בקוטר אשכולית ממוצעת. הירקות היו טריים וחגיגיים, צבעוניים וטעימים. בריאות במיטבה ללא דופי, באמת.

המסעדה (צילום: www.rest.co.il)

למנה עיקרית הזמנתי ניוקי פטריות ברוטב שמנת שהגיע חם ומדויק. ז"א השמנת הייתה דלילה במידה ולא סמיכה ומעיקה כמו שבדרך כלל קורה במסעדות חלביות. והפטריות לשמחתי איזנו את החמיצות של השמנת. אשתי וויתרה על המנה הראשונה (הסלט היווני שהזמנתי הספיק לשנינו והותר) וביקשה מנת לזניה נדיבה שהייתה במרקם הנכון לטענתה. הווי אומר, רוטב העגבנייה לא היה דומיננטי מידיי ובצק השכבות ומה שביניהם היה טעים ובעיקר טרי.

לא איש קינוחים אנכי גם מתמול גם משלשום, לכן הסתפקתי בקפוצ'ינו ובאספרסו כפול שהיוו מבחינתי את המסמר האחרון בארון הקלוריות שלי. עקב המנות הגדולות להפתעתי הרבה (מה אתם יודעים, היה זה יום של הפתעות) וויתרה אף אשתי על הקינוח המסורתי וביקשה כוס שוקו עם קוביות שוקולד בלגי (רק שהקוביות היו עם דיוקן הפרה המפורסם של עלית-ראינו!). מיותר לציין שהפרט השולי הזה לא הרס לנו את החגיגה ואת הטעם הטוב איתו יצאנו מהמסעדה.

לאחר מעשה, התחרטתי קצת שלא הלכתי על איזה כוס יין (יש קיר שלם ואיכותי של אלכוהול במסעדה, שידבר אל כל מי שחובב ולו במעט את הטיפה המרה). אבל גם זה עבר בנעימות במורד הגרון.

למה להיות קטנוניים, יש רפרטואר לא רע של מנות, החל מהמנות הבנאליות בדוגמת סלטי הענק והטוסטים, דרך הקבב דגי-ים וכלה בקישים ובסלטים הנפלאים. בעבור כל הנ"ל בתוספת שלושה בקבוקי שתיה קלה תיפרדו לשלום מ-228 ₪ שזה אפילו מעודד.

אולי לא מדובר במסעדה יומרנית, למרות העיצוב המבטיח (שוב, לטעמי), אבל בהחלט מדובר במקום ראוי לארוחה כייפית ומהנה. אין לי מושג על מה דיברו הקנטרנים, אני סימנתי את המקום ועוד אחזור לשם אינשאללה.

ביסטרו קמפניה
כשר למהדרין-חלבי בהשגחת חוג חתם סופר-פתח תקווה והרבנות רמת-גן.
שוהם 5, מגדלי פז, רמת גן
טלפון: 6005175–03
03-5686808

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר