"רעידת אדמה"

תיעוד: כך נערכים בכנסת לאירוע רב נפגעים

עשרות מתנדבים מהכנסת הוכשרו לאחרונה להתמודדות עם אירוע רב נפגעים בדגש על רעידת אדמה. המתנדבים ישמשו גם ככוח החילוץ הראשוני לכל המשרדים הסמוכים בקריית הממשלה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת)

עשרות מתנדבים מהכנסת הוכשרו לאחרונה להתמודדות עם אירוע רב נפגעים (אר"ן) בדגש על רעידת אדמה. המתנדבים, מכלל מחלקות המשכן ובהם לוחמים רבים ממשמר הכנסת, ישמשו גם ככוח החילוץ הראשוני לכל המשרדים הסמוכים בקריית הממשלה.

עברו שני ימי אימון מרוכזים לשמירת כשירות מבצעית והתמודדות עם תרחישי הרס ורעידת אדמה במתקן האימונים המיוחד של חברת "מגן" באיזור בית ינאי. סא"ל במיל' ערן מגן שהכשיר את המתנדבים הזהיר: "רעידת אדמה היא לא שאלה של אם, היא שאלה של מתי"

"האימון המיוחד שהתקיים בסוף השבוע הוא האחרון בסדרה של אימונים אינטנסיביים של צוותים מיוחדים במשכן", סיפר קצין הכנסת ניצב יוסי גריף, "המטרה המרכזית של האימון הנוכחי היא תכלול כל האמצעים ושילוב של כוחות מתנדבים ממשמר הכנסת ועובדי כנסת שיוכלו לתת מענה מידי משותף באם תפגע חס וחלילה רעידת אדמה באזור קריית הממשלה".

סגן ניצב אבנר דגני המשמש כראש המדור להיערכות לחירום ומלחמה בכנסת הסביר כי "הכנסת מעצם היותה חוליה איתנה בשרשרת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, מחוייבת להיערכות ומוכנות לכלל התרחישים ובכלל זה אירועי אסון המוני והרס מבנים כתוצאה של רעש אדמה או פעילות עויינת".

לדבריו: "משמר הכנסת והכנסת שמו למול עיניהם את הדוגמא האישית לכלל אזרחי ישראל במוכנות עצמית לחרום. תרבות הסמוך אסור שיהיה לה מקום בכל ההיערכות הזאת".

בכנסת ציינו כי ישנם מתנדבים רבים מכל המחלקות במשכן גברים ונשים ואלה ישמשו גם ככוח חירום והצלה ראשוני לכל משרדי הממשלה שנמצאים בסמיכות לכנסת והדגישו כי לאור ההיערכות המקיפה במשכן גם המבנה הישן של הכנסת עבר ביקורת מהנדסים כך שיוכל לעמוד באירועי אסון המוני או רעידת אדמה. את ההכשרה הנוכחית העבירו לצוותים מהכנסת מומחי חברת "מגן" שהוציאו משלחות חילוץ והצלה לאירועי אסון ורעידות אדמה בכל העולם.

סא"ל במיל' ערן מגן, המנהל את החברה היה בעברו סגן מפקד יחידת חילוץ והצלה ארצית בפיקוד העורף ובתום התרגיל אמר כי הכשרת הכוחות עברה בהצלחה.

לדבריו: "הצורך קיים במדינת ישראל כי רעידת אדמה זה לא שאלה האם תתרחש רעידת אדמה – זאת שלאה של מתי. את המענה הבטוח הראשוני בטווח של 24 שעות יכולים לתת רק מי שנמצאים בזירת האסון. כמי שמתעסק ברעידות אדמה משנת 92 אני בטוח שמי שלא עבר הכשרה לא יגיב ויהיה בהלם.

"החבר'ה בכנסת שעברו הכשרה מתקדמת ידעו לתת תגובה ראשונית בכל מקום שבו יהיו. המתנדבים, גברים ונשים הראו המון רצינות וזאת לא ההכשרה הראשונה שלהם. ברוב רעידות האדמה הגדולות רדיוס הנזקים היה במרחקים של מאות ואלפי קילומטרים ממוקד הרעש ולכן בכל ישראל צריכים להיות ערוכים עד כמה שניתן ליום בו האדמה תרעד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר