למרות הפולנטר הפוליטי

גפני סיכם עם האוצר: תקציב הישיבות לא יופחת

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שוחח עם החשב הכללי באוצר ועם סגניתו, והגיע עמם להבנות כי לא יהיה כל שינוי תקציב הישיבות של שנת 2019 - למרות המצב הפוליטי (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

החודש דווח ב'כיכר השבת' כי אברכי הכוללים ובחורי הישיבות סובלים מקיצוץ במלגה החודשית, זאת למרות שתקציב הישיבות לא הופחת. הסיבה: גידול במספר אברכי הישיבות והכוללים, בצל הפלונטר הפוליטי.

אלא שבימים האחרונים נרשמה דאגה בקרב ראשי הישיבות והכוללים, זאת בשל המצב הפוליטי הסבוך שהעלה חשש כי תקציב הישיבות יופחת באופן רשמי על ידי משרד האוצר, כסוג של "מחטף" וניצול המצב הפוליטי.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שוחח אמש (רביעי) עם החשב הכללי באוצר ועם סגנית החשב, ודן עמם בשמועות לפיהם יופחת משמעותית תקציב הישיבות והכוללים.

ב'יתד נאמן' דווח כי ח"כ גפני סיכם עם החשב כי בתקציב 2019 לא יהיה כל שינוי בסכומים המועברים לבני הישיבות והכוללים, והסכום הנוכחי יישאר על כנו.

בתחילת החודש הלועזי מנהלי אגף הישיבות במשרד החינוך עדכנו את מנהלי הישיבות כי התקציב החודשי שיכנס לחשבונות הישיבות יהיה קטן משמעותית לעומת החודש הקודם.

כאמור, הגידול המבורך במספר האברכים ובני הישיבות מביא לכך שהאברכים מקבלים לחשבון הבנק פחות כסף במלגה החודשית, וזאת למרות העובדה שתקציב הישיבות נותר כפי שהיה, ולא גדל לפי מספר הלומדים הזכאים למלגה.

בחודש האחרון בוצע קיצוץ משמעותי בתקציב פר אברך, וכך הכסף שנכנס עמד על 410 שקלים לבחור ישיבה ו-738 שקלים לאברך, לעומת 430 שקלים לבחור ישיבה ו-774 שקלים לאברך בחודש בקודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר