תגלית נדירה

הנאצי שלח תצלום של האדמו"ר מבעלזא

גלויה גרמנית, עם תצלום של האדמו"ר מבעלזא הנפרד מחסידיו שצילם צלם במרינבד, נשלחה כגלויה למפקדת חיל האוויר הגרמנית, ויועדה לחייל המשרת בצבא הנאצי (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: בית המכירות הפומביות 'קדם')

בימים האחרונים נחשפה גלויה גרמנית, עם תצלום של האדמו"ר מבעלזא הנפרד מחסידיו. הגלויה, שצולמה ע"י צלם גרמני שפעל במרינבד, נשלחה לאחר פרוץ מלחמת העולם השניה, לחייל בצבא גרמניה הנאצית.

בגב הגלויה שהגיעה אל בית המכירות הפומביות 'קדם' בירושלים, מופיע טקסט קצר, בגרמנית, מודפס במכונת כתיבה וחתום בכתב-יד, "הרשה לי לשלוח לך ברכות חמות ממרינבד...".

הגלויה נושאת חותמת דואר נאצית ממרינבד בה משולבים שני צלבי קרס ובול של הרייך הגרמני. הגלויה ממוענת אל Hauptmann Grube, חייל בצבא גרמניה הנאצית, היא נשלחה למפקדת חיל האוויר - Fliegerhorstkommandantur, לאחר פרוץ המלחמה.

הגלויה (צילום: בית המכירות הפומביות 'קדם')

התמונה, צולמה בידי הנס למפלזר (Hans Lampalzer), צלם גרמני שפעל במרינבד וצילם בדרך קבע רבנים ואדמו"רים שהתגוררו או שביקרו בעיירתו.

ממעמד זה של האדמו"ר מבעלזא בתחנת הרכבת במרינבד נודעו מספר גלויות שצולמו ע"י למפלזר. הגלויה שנחשפה נדירה במיוחד ונראות בה בחלון השני של קרון הרכבת שתי נשים, כנראה ממשפחת הרב.

כמה מתמונותיו של הצלם, פורסמו בשבועון האנטישמי "דר שטירמר" בעריכת יוליוס שטרייכר, ששימש במה למתקפות אנטישמיות ארסיות. לצד מאמרי תעמולה, הוא כלל קריקטורות ותצלומים רבים שהתמקדו בעיקר בהצגה סטריאוטיפית של היהודי. כמה מהתצלומים שפורסמו בשבועון תיעדו מנהיגים יהודים, רבנים ואדמו"רים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר