תקיפת העיתונאי

ה'אברך' החשוד: "באמצע תהליך חזרה בתשובה"

החשוד בתקיפת עיתונאי 'ישראל היום' במוצ"ש האחרון, טען היום שהוא הקורבן בסיפור, כי העיתונאי כמעט דרס אותו, ואף משך בפאותיו. במקביל, ביקש למנוע את פרסום שמו כדי לא לפגוע ב'שידוך' שלו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
העיתונאי, לאחר התקיפה (צילום: יואב איתיאל, וואלה)

בית משפט השלום בקריות האריך היום (חמישי) את מעצרו של בן 26 תושב האזור, החשוד כי תקף ודקר במוצאי השבת האחרונה את עיתונאי 'ישראל היום' דניאל סיריוטי.

בדיון בהארכת המעצר השמיע סנגורו של החשוד, עו"ד מאור שגב, את גרסתו - ההפוכה לחלוטין. לדבריו, בעת שנסע על אופניו, הכתב כמעט ודרס אותו ברכבו ואף יצא לאחר מכן ומשך בפאותיו.

בנוסף, ביקש עורך הדין למנוע את פרסום שמו של מרשו: "אני חושב שעצם הפגיעה בשמו, לאחר שהתמונה תתבהר ותהיה אחרת, זו פגיעה שלא במקום. כרגע, במצב של הארכת מעצר ראשונה, זה לא המקום לאפשר לתקשורת לצלם או לפרסם שמו. אין לי בעיה שישבו באולם, שיקשיבו לדיון, אך אני מתנגד שיצלמו את החשוד וששמו יפורסם".

"מדובר במישהו שכרגע בהליכים של חזרה בתשובה", גילה עו"ד שגב, "ועצם פרסום שמו והפגיעה בו, זו תהיה פגיעה מעט יותר מכל אדם שנכנס ויוצא מבית המשפט חדשות לבקרים וזה יפגע בו משמעותית. פרסום שמו יפגע בו".

פרט אישי נוסף שחשף הסנגור, הינו שהחשוד "בשלבים של לפני חיפוש שידוך. ברגע ששמו ותמונתנו תפורסם, זה יפגע בו משמעותית. שידוך של אדם, ברגע ששמו ותמונתו תפורסם, האפשרות שלו להתחתן יורדת משמעותית".

כזכור, סיריוטי תיאר תחילה, בצילום מבית החולים בעת שטופלה פציעתו לאחר שנדקר בידו, כי "אברכים" תקפו אותו. מראהו של החשוד, כפי שנצפה היום בבית המשפט, אכן כשל חרדי, אך כאמור מדובר באדם המעיד על עצמו שעדיין שרוי באמצעו של תהליך התחזקות.

בסופו של דיון, החליט השופט מוחמד עלי על קבלה חלקית של בקשת המשטרה להארכת מעצר, ביום אחד בלבד, תוך שהוא מציין כי לא השתכנע שגרסתו של החשוד מופרכת.

פרקליטו של העצור (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

במקביל, 'ישראל היום' חושף, כי החשוד בתקיפה הורשע רק אתמול בהריגת אדם אחר: על פי כתב האישום, הוא הגיע עם אדם נוסף לביתו של אדם בשם מתן אדלשטיין כשברשותו סכין. סמוך לבית התפתחו חילופי דברים ביניהם, במהלכם סטר אדלשטיין בפניו. בתגובה, בן שלף הנאשם את הסכין ודקר את אדלשטיין בחזה, ונמלט מהמקום.

לאחר שהוא הודה במעשים, בבית המשפט, הורשע בעבירה של הריגה. גדר דינו טרם הוכר.

העיתונאי דניאל סיריוטי הגיב לחשיפה: "אני בהלם מהידיעה על הרקע של החשוד, למרות שידעתי שאני נמצא במצב מסכן חיים. עכשיו אני ממש מרגיש שהחיים שלי ניצלו. אם לא הייתי מגן על עצמי - לא הייתי כאן עכשיו. הסכין שלו הייתה במרחק קטן מאוד מהלב שלי".

החלטת השופט, היום (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר