המאבק בגור

משגיח בגור לתלמידות: "כשיש מרידה אז זורקים ומפטרים"

הרב משה טאוב, נאם בפני תלמידות סמינר גור בירושלים ואמר כי מדובר ב"מרידה" וכי "יש הלכה למשה מסיני איך מתנהגים במקרה של מרידה" כשהוא משווה להרג אחרי חטא העגל (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"ש אלתר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המאבק בתוך חסידות גור כנגד פורשי הגר"ש אלתר נמשך, כשבחסידות משקיעים בהסברה חריפה ויש שמגדירים אף מסיתה, גם לבני הדור הצעיר. בכנס שנערך השבוע לבנות סמינר גור בירושלים תחת הכותרת 'חיזוק בענייני השעה', הרב משה טאוב,משגיח באחד מישיבות גור, נאם בפני התלמידות ואמר: "יש כאן מרידה, לא יודע מי ה'ערב רב', לא יודע מאיפה זה הגיע".

"יש הלכה למשה מסיני מה עושים כשיש מריבה, מעיפים ומפטרים, היבדלו מתוך העדה הזו", אמר הרב טאוב כשהוא משווה את זה להרג שביצעו בני שבט לוי בעם ישראל לאחר חטא העגל.

"למה איך זה הגיע לא אני אתן הסברים ולא אף אחת מכם תתן הסברים. משה רבנו רחמן הכי גדול וגם אם זה בן דוד שלי שיוציאו חרב ויהרגו, שיפטרו ויזרקו אם נזרקה בהם רוח כפירה", אמר הרב טאוב.

כזכור, לפני שבוע לפנות בוקר (שישי), הוציאו מבית הגר"ש אלתר את נוסח ההודעה הבאה: "הם באו עם הצעות שאמרתי להם שאינם מקובלות עלי. ממילא מודיעים לקהל אנ"ש שאין הסכם ולא יהיה הסכם. ונשארים בכל תוקף כפי התוכניות. ושלא להאמין להודעות שקריות".

ההודעה יצאה שעות ספורות לאחר שהסתיימה הפגישה בבית הגר"ש עם שניים מחברי הוועדה האחראית שמינה האדמו"ר מגור, הרב דב לנדאו והרב אברהם בנימין זילברברג.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', הפגישה הסתיימה ללא תוצאות והגר"ש אמר להם כי ישיב תשובה בימים הקרובים - אך התשובה השלילית נמסרה כבר לפנות בוקר.

על פי הדיווח, קבוצה מצומצמת מתלמידיו הקרובים של ראש ישיבת שפת אמת עלו לאחר חצות הלילה, מיד עם סיום הפגישה עם חברי הוועדה, אל ביתו של הגר"ש אלתר לדיון בנושא ההסכם שהציעו בחסידות גור.

גורם המעורב בפרטים סיפר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי התלמידים טענו בפניו כי להם לא יהיה לאן לחזור, וכי הם רוצים שהוא ינהיג אותם. "הם ממש התחננו בפני ראש הישיבה שימשיך להיות זה שינהיג אותם".

הגר"ש אלתר בירר איתם אם הם מבינים את משמעות הצעד, שזה עלול להזיק להם גם במציאת שידוכים לילדיהם. האברכים השיבו בחיוב.

בשלב זה עבר ר' שאול לדבר על חשיבות מידת הביטחון בשידוכים וכי כל שידוך, אם זה מה שאמור לצאת לפועל, זה יקרה בסוף.

בסופו של דבר, אחרי שתלמידיו ביקשו ממנו כי ימשיך, למרות הכל ועל-אף הפרישות של חלק מהמשתתפים בתפילות שמחת תורה, בהם מי שהוכתר לרב הקהילה, הרב בצלאל וקסלשטיין, החליט הגר"ש לדחות את ההסכם.

אנשי הגר"ש מבינים כעת, לנוכח מספרם המועט, כי ככל הנראה לא יתאפשר להם להקים תלמודי תורה בכל עיר, והם ינסו להשתלב בתלמודי תורה כלל חסידיים.

עם זאת, שטיבלך לתפילה ולימוד לאנ"ש ימשיכו לפתוח בכל עיר שיש צורך, והישיבה שהוקמה בירושלים בשבוע שעבר נשארת פתוחה שכן יש בה מספר מספיק של בחורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר