המו"מ הקואליציוני

גנץ מחבק את החרדים: מושיטים יד לשיתוף פעולה

בעצרת הזיכרון לראש הממשלה יצחק רבין אמר גנץ: "אני פוגש אזרחים ומנהיגים חרדים המושיטים יד לשיתוף פעולה ולכריתת ברית שתבטיח את מקומם בחברה הישראלית" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

יו"ר "כחול לבן" ח"כ בני גנץ יוצא הערב (מוצאי שבת) בנאומו בעצרת הזיכרון לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בהתייחסות למצב הפוליטי הסבוך, ורומז לשיתוף פעולה עם המגזר החרדי.

בהתייחסותו למגזר החרדי אמר גנץ: "אני פוגש ציבור מסורתי ורבנים שמחפשים את המתינות ואת החיבור הנכון בין מסורת לליברליות".

גנץ הוסיף: "אני פוגש אזרחים ומנהיגים חרדים המושיטים יד לשיתוף פעולה ולכריתת ברית שתבטיח את מקומם בחברה הישראלית".

בחלק הפוליטי בנאומו אמר גנץ: "לפני עשרה ימים קיבלתי לידיי את המנדט להרכיב ממשלה. הממשלה שאותה אני מבקש להקים תייצג את כלל חלקי העם, אלו שבחרו בי ואלו שטרם עשו זאת. ממשלה של אחדות ופיוס, ממשלת אחדות ליברלית -שמקבלת כל אחד וכל אחת כפרט וקבוצה".

"מהרגע בו יצאתי מבית הנשיא" אמר גנץ והוסיף: "אני פועל בדרך בה פעלתי כל חיי- בשקט ובקור רוח, כדי להגיע למטרה בדרך היעילה והמדויקת ביותר. בלי פסטיבלים של סיסמאות ובלי התלהמות שחצנית. אני פועל בכל דרך כדי להושיט יד לכל ראשי המפלגות".

"ויש לי מסר חד וברור: ישראל חשובה וגדולה מכל מנהיג. הפוליטיקה שלנו חולה- היא קיצונית וארסית בהרבה מרובו המוחלט של העם שלנו שמאס בכך. אני פוגש יום יום אנשי ליכוד שעייפו ממסע הפילוג, ואנשי כחול לבן שעייפו מהגזענות, השיסוי והאלימות".

"אני פוגש ציבור מסורתי ורבנים שמחפשים את המתינות ואת החיבור הנכון בין מסורת לליברליות. אני פוגש אזרחים ומנהיגים חרדים המושיטים יד לשיתוף פעולה ולכריתת ברית שתבטיח את מקומם בחברה הישראלית".

באשר למגזר הערבי אמר גנץ: "אני פוגש גם אזרחים ערבים שהחליטו להיות חלק מהמרקם החברתי הישראלי. אני פוגש צעירים המאיצים בי לחולל את השינוי שיאפשר להם קורת גג בטוחה ופרנסה טובה; ופוגש גם אנשי מקצוע, חקלאים ואַמַנִים שבאים ממסורת שונה ורקע שונה- אך שותפים לחלום הישראלי".

"אני וחבריי בהנהגת כחול לבן הגענו להנהגת המדינה מתפקיד ראש המטה הכללי. פיקדנו על חיילים וחינכנו דורות של מפקדים. הובלנו חיילים לניצחונות והצלחות בשדה הקרב,וליווינו משפחות במסע הכואב של אבל ופרידה מבן שנפל".

גנץ אף התייחס להסלמה בדרון ואמר: "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים ביטחוניים רבים. לצערי הרב, גם את סוף השבוע האחרון בילו רבים מתושבי הדרום בממ"דים ובמקלטים תחת אש החמאס.

יצחק רבין לא היסס להוביל את צה"ל להסתערות על צבא האויב ולשחרור ירושלים והכותל המערבי, אך גם לא היסס, והיה אמיץ לחתום על הסכמי שלום עם אויבינו הקשים והמרים ביותר. בממשלה שאקים נחזיר את ההרתעה- בכל אמצעי שעומד לרשותנו. ראשי החמאס ישאו באחריות אישית, מפקדות החמאס יושמדו, תקופת ההבלגה תסתיים אם לא יהיה שקט מוחלט בדרום".

"נחזיר את ההרתעה ונדע להילחם, אך גם נדע לנצל אותה ולהחזיר את התקווה. בדיוק כפי שנהג יצחק. אני וחבריי להנהגת כחול לבן -ביחד עם שותפים נוספים וחשובים, לא נהסס להכות ביד פלדה את ידו של כל אויב מדרום ומצפון מקרוב ומרחוק. אך באותה מידה לא נהסס ללחוץ את ידם של מנהיגי מדינות ערב אשר יחליטו לראות בנו ידידים ושותפים לאתגרים הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים של אזורנו".

את נאומו סיים גנץ: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו- והעושה שלום עלינו גם יעשה שלום בתוכנו - הפעם יותר מתמיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר