הצנזור ב'יתד נאמן' • צפו

הגרב"ד פוברסקי מביע מורת רוחו: "לא יודע למה הוציאו"

במהלך הספדו בהיכל ישיבת פוניבז' על פסוק הדור הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל, שב ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי על כך שהוא הציל את פוניבז' והביע מורת רוח מצנזור דבריו ב'יתד נאמן' (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
דברי הגרב"ד פוברסקי בפוניבז' (צילום: באדיבות המצלם)

"לא יודע למה הוציאו את זה", כך התבטא חבר המועצת, ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי על צנזור דבריו ב'יתד נאמן', מההספד שנשא בהלווית פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצ"ל, כפי שנחשף ב'כיכר השבת'.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת' כי הספדו של הגרב"ד פוברסקי, בהלווית הגר"נ קרליץ זצ"ל צונזר ב'יתד נאמן', לאחר שאמר בהלוויה כי "פוניבז' שלו", תוך שראש הישיבה מתכוין לפסקים של הגר"נ קרליץ זצ"ל בנוגע לבעלות על ישיבת פוניבז', כאשר למרות שהדברים נאמרו ברמז הם צונזרו בעיתון 'יתד נאמן'.

כעת חושף 'כיכר השבת' וידאו בו הגרב"ד פוברסקי חוזר בהספדו בהיכל ישיבת פוניבז' על דבריו מהלוויה, ומביע את מורת רוחו מכך ש'יתד' לא הכניסו את זה. "אני לא יודע למה הוציאו את זה...", אמר הגרב"ד.

הגרב"ד גם הסביר את דבריו בפני האלפים בהיכל הישיבה ואמר כי "כבר אמרתי וצריך להגיד את זה עוד פעם, לא יודע למה הוציאו את זה, בהלוויה אמרתי שישיבת פוניבז' שייכת לר' ניסים, הוא הציל את הישיבה, היה לנו תקופה קשה - זה אתם יודעים. והוא היחידי ששמר, שמר ופסק, כוח הפסק שלו החזיק את הישיבה, והיום תראו, יש כזה דבר? תראו מה שהולך כאן, יש כזה דבר? כולם רוצים ללמוד בפוניבז' היום. רוצים רק ללמוד. רק תורה.

"ר' ניסים למד כאן וידע מה זה הישיבה וראה את הרב מפוניבז', ראה את הדור הקודם, וראה איך צריכים לחזק את זה".

כזכור, מזכיר הוועדה הרוחנית של 'יתד נאמן', הרב יהודה יברוב, אמר ל'כיכר השבת' כי "בגלל זהירות בכבודם של גדולי ישראל, קיבלנו הוראה רשמית מהוועדה הרוחנית להוריד את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר