"חילק מיליוני שקלים"

ה'בתים-מאכער' המפורסם והצדיק - נפטר

לאחר מחלה ארוכה וקשה נפטר איש החסד ו'הבתים-מאכער' של ירושלים, הרב מרדכי רוזנטלר. בזכות צדקותו הרבה כל גדולי וחכמי ירושלים היו נוהגים לקנות ממנו תפילין (דיין האמת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

מבית החולים שערי צדק בירושלים, הגיעה הערב (ראשון), הבשורה הקשה על לכתו של איש החסד המפורסם, הרב מרדכי רוזנטלר, משכונת סנהדריה בירושלים.

הרב רוזנטלר, היה חולה בחודשים האחרונים במחלה הארורה, עד שלאחרונה נחלש והלך לבית עולמו כשהוא בגיל 73, למגינת לב משפחתו החשובה.

מלבד היותו תלמיד חכם מפולג, ותלמיד מובהק של רבותיו ראשי ישיבת באר יעקב, מרנן הגרמ"ש שפירא והגר"ש וולבא, היה ר' מרדכי אחד מאנשי החסד הגדולים שבירושלים כאשר מילא את מקום אביו בארגון הצדקה המפורסם - "צדקת יוסף נפתלי".

לפרנסתו הוא עסק בעשיית בתים לתפילין, או כמו שמכנים זאת בירושלים - 'בתים-מאכער', כל גדולי ירושלים ניצבו בדלתו כדי שיכין להם את הבתים לתפילין בשל השמועה על צדקתו ומקצועיותו כאחד.

אחד מידידיו מספר ל'כיכר השבת': "הוא היה מנקיי הדעת של ירושלים, אנשים היו מחכים בתור להזמין אצלו תפילין, היו מזמינים חמש שנים מראש. היה רק פעם אחת בשנה שהוא פתח את הרישום להזמנת תפילין, וזה היה בשבוע של חנוכה אז היה אפשר להזמין אצלו תפילין לבר מצווה - חמש שנים מראש".

"הוא המשיך את המפעל הגדול של אביו - צדקת יוסף ונפתלי - הרבה לפני שקמו כל הקופות הגדולות היה זה ר' מרדכי שדאג לעניי ירושלים וחילק סכומים דימיוניים לצדקה. הוא הותיר אחריו משפחה ברוכה שכולם הולכים בדרך ישראל סבא", סיפר ידידו.

ההלוויה תצא הערב (ראשון), מביתו רחוב מעגלי הרי"ם לוין 9 (סנהדריה המורחבת 130) בשעה 22.30.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר