החורף פה

אובחנו שני חולים בשפעת; החיסונים החלו

את ליצמן מתחסן עדיין לא ראינו השנה, אבל היום מתחיל מבצע חיסוני השפעת, חודש מאוחר מהרגיל בשל עיכוב של ארגון הבריאות העולמי. בינתיים יש מחסור בחיסונים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

החורף התחיל ואיתו גם מחלת השפעת, כשאתמול (ראשון) אובחנו שני חולים ראשונים בארץ לחורף זה. האחד בן 55 והשני 36. על פי משרד הבריאות, השניים חלו בשפעת מסוג H1N1-pandemic הכלול בחיסון נגד שפעת שנמצא בשימוש העונה, אלא שרק היום יתחילו לבצע את מבצע החיסונים השנתי.

כעת בקופות החולים ישתדלו לחסן במהירות גבוהה יותר את אלו הנמצאים בסיכון גבוה, כקשישים ואנשים עם מערכת חיסונית חלשה יותר. בקופות החולים ממליצים לברר מראש אם יש חיסונים זמינים ולקבוע תור לפני ההגעה.

משרד הבריאות ממליץ לחסן ילדים מגיל 6 חודשים ועד גיל 12 שנים. ילדי כיתות ב'־ד' יחוסנו בבתי הספר. מנה שנייה יכולה להינתן במרפאות קופות החולים לילדים שזקוקים לכך. נושא החיסון לשפעת נתון במחלוקת וישנם רופאים הסבורים כי אין לחסן אלא מבוגרים או חולים בעלי מערכת חיסונית חלשה.

החיסונים החלו רק היום בשל איחור של חודש בהמלצת ארגון הבריאות העולמי על הרכב החיסון השנה. היום ייערך דיון בוועדת הכספים בכנסת בשל דרישת משרד הבריאות לתוספת תקציב של 3 מיליון ש"ח לרכישת החיסונים.

קופות החולים החלו כבר בהיערכות למבצע החיסונים, קופת חולים כללית, במסגרתה חברים קשישים רבים, הזמינה השנה מיליון ומאה אלף חיסונים כנגד ארבעה זני שפעת, שיסופקו למרפאות במהלך נובמבר. בשלב הראשון הגיעה כמות חלקית בלבד של החיסונים.

קופת חולים מכבי הזמינה השנה 17,000 חיסונים יותר מבשנה שעברה כדי להיערך לביקוש, ובסך הכל צפויים להגיע לקופה 467,000 מנות חיסון. המשלוח הראשון יחולק למרכזים רפואיים גדולים ויינתן בעדיפות גבוהה לאוכלוסיות בסיכון. המשלוח השני יגיע לישראל בעוד כשבוע ויחולק לכל המרכזים הרפואיים עד אמצע נובמבר.

במאוחדת רכשו השנה 250,000 מנות חיסון. אלא שבינתיים התקבלו בקופה רק 70,000 מתוכן ובהמשך החודש צפויים להגיע 55,000 חיסונים נוספים.

לאומית רכשה השנה 115,000 חיסונים כמדי שנה בתחילת הסתיו, ובינתיים רק חלק קטן מתוכם הגיעו לסניפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר