צפו ב'המבקר'

בני פרידמן: ההצלחה שלי בעברית מפתיעה

כוכב הזמר החסידי מארה"ב, בני פרידמן, משיק את אלבומו החמישי בתכנית 'המבקר' באולפני 'כיכר השבת'. פרידמן מספר על הדוד הגדול, הבחירה בעברית והלהיטים הגדולים (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך ואריאל ליבא)

כוכב הזמר החסידי מארה"ב, בני פרידמן, משיק את אלבומו החמישי "כולנו נלך" בראיון חגיגי באולפני כיכר השבת, בתכניתו של מבקר המוזיקה של 'כיכר', נתנאל לייפר.

פרידמן שהפך לכוכב גדול אחרי הלהיט 'יש תקווה' ואחריו 'עברי אנכי' מספר כי הבחירה בעברית לא הייתה מכוונת, "בגלל ההצלחה הגדולה של 'יש תקווה' אנשים שולחים לנו שירים ורוב השירים שאני מקבל היום הם בעברית, זה מפתיע כי השפה שלי היא אנגלית ואידיש, אך ככה זה יצא".

יש תקווה זה היה אוקיי ולאנשים בארה"ב זה בסדר גמור ולהבין את המילים, אבל ראיתי שילדים קטנים שלא מבינים את העברית אוהבים את השירים, שיר זה שיר, ולכן אם כבר שרים בעברית שזה יהיה ברמה גבוהה יותר. גם באלבום החדש יש שירים יותר קלים ופשוטים יש כמה שירים שגם לי היה קשה להבין בהתחלה את כל המילים.

פרידמן סיפר על המבוכה הגדולה ממנה ניצל, "עבדנו מאד קשה כדי שהאלבום יהיה מוכן לפני ראש השנה. הצלחנו וקיבלנו כבר את הקופסאות של האלבום החדש, עשרת אלפים יחידות, ובדרך כלל האלבומים מועברים בארגזים סגורים אל החנויות. בנס ביקשתי מהמפיץ שיפתח את הקופסה הראשונה ואת הדיסק הראשון ישים בצד שאקח לאוהל של הרבי לברכה. הוא החליט כבר לשמוע את האלבום ששם בצד, ופתאום הוא שומע שזה בכלל דיסק של פרידמן אחר, אנשי פרידמן. זה היה נס ממש וגרסנו את כל האלבומים האלה והכל הודפס מחדש".

פרידמן מדבר על היחסים עם דודו גדול הזמר החסידי, אברהם פריד, "יש שירים שמדברים על בן של מלך ובת של מלך, להיות אחיין של המלך זו זכות וגם אחריות וגם כיף. אני משמיע לו את כל השירים ומתייעץ איתו הוא שמע את כל הדיסק ונתן לי את ההערות שלו. הוא יודע לפרגן ויודע מה הכי טוב".

פרידמן מספר על האלבום החדש ותהליך היצירה שלו, "באלבום החדש חזרתי לחוויה של היצירה כמו באלבום הראשון שלי. תמיד אמרתי שיש תקווה זה נס שלא קורה פעמיים ואז הגיע עברי אנוכי ואמרתי שזה נס שלא קורה שלושה פעמים... כשיש טעם של הצלחה זה הופך את זה להיות קשה יותר. בדיסק החדש ניסיתי הרבה לא לחשוב על המסחריות של החומר ורק על המוזיקה".

האזינו לראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת 'המסננת'

אוהד חתוכה - ונח מצא חן בעיני השם

יונתן שטרן - בין קודש לחול

איתמר אביסריס - שכורת אהבה

עמי נגר - בקרבי

חוני ג'י - לדור ודור

ישי ריבו ואלדד ציטרין - מציל אותי כל יום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר