מעקב 'כיכר'

צפו: מחאה בועדת הכספים על הייקור במעונות

"משרד האוצר צפוי לקבל עשרות מליונים בסוף השנה מעודפים ויכול לבטל את הקיצוצים באופן מיידי", טען ח"כ יעקב אשר בדיון שנערך בנושא בוועדת הכספים בכנסת (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

בדיון נרחב שהתקיים היום (שני) בועדת הכספים בנושא התקציב השנתי בתחומי התחבורה, הרווח והחינוך, בהשתתפות פקידים ממשרד האוצר השר סמוטריץ' ועוד, עלה גם נושא הקיצוץ בתקציב המעונות וסלי המזון.

כזכור, ח"כ יעקב אשר פנה לשר הרווחה במכתב חריף בו הוא מוחה על הפגיעה בעשרות אלפי משפחות והורים לפעוטות ברחבי הארץ בעקבות העלאת שכר הלימוד והקיצוץ בסבסוד סלי המזון והתקנים שעשוי לפגוע באופן ישיר באיכות החינוך והשירות אותו מעניקות הגננות לפעוטות, בנוסף אף עלול למנוע ממשפחות רבות את השליחה שלך ילדיהם למעונות אלו בעקבות עליית המחירים.

אשר נאבק בדיון נגד הקיצוץ בסבסוד המעונות והמשפחתונים, "הפקידים ביצעו מחטף ופגעו בשכבות החלשות ובהורים שזכאים לקבל הטבות ומענקים לעידוד היציאה לעבודה. משרד האוצר צפוי לקבל עשרות מליונים בסוף השנה מעודפים ויכול לבטל את הקיצוצים באופן מיידי, מדובר על עוול שאינו מתקבל על הדעת וחובה למנוע את הקיצוץ בכל מחיר, ובפרט כאשר צפויים להתקבל עודפים תקציבים לידי האוצר, זו ההזדמנות המיידית לפתור את הבעיה".

עוד הוסיף אשר כי מדובר בעוול שאין לו תקדים בכך שפקידים מנצלים את המצב הפוליטי הסבוך והועדה חייבת להשתמש בכל הכלים שברשותה כדי למנוע את העוול המתמשך הזה.

בתגובה לדברים הקשים שהטיח בפקידי האוצר חיזק יו"ר הועדה ח"כ גפני את דבריו, ודרש מהפקידים להציג לועדה בראשותו בהקדם (בתוך שבוע) תשובות ברורות כיצד בדעתם להתמודד עם המצוקה ולבטל את הקיצוץ בסבסוד שגרם להעלאת שכה"ל באופן שאינו מתקבל על הדעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר