סערת ניר חפץ

הפרקליטות ניסתה להסתיר את עדות חפץ?

חשיפתו של עמית סגל בנוגע לעדותו הבעייתית של ניר חפץ ממשיכה להסעיר את המדינה כשהפעם נטען כי הפרקליטות אף ניסתה להסתיר את העדות בתוך החומר המשפטי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חפץ בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

חשיפתו של עמית סגל בחדשות 12 בנוגע לעדותו של ניר חפץ ממשיכה להסעיר את המדינה. כעת ישנן טענות כי הפרקליטות ניסתה אף להסתיר את העדות מעורכי הדין של החשודים בתוך החומר שכולל עשרות אלפי עמודים והקלטות והיא אינה מופיעה בתוכן העניינים שנמסר לעורכי הדין.

מדובר במבוכה עזה של הפרקליטות שתיק 4000 מתבסס במידה רבה על עדותו של ניר חפץ, מי שהיה עד לא מכבר יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכיום עד מדינה בתיק. תמלילי החקירה מעלים ספקות רבות בנוגע לאמינות העדות והצורה בה הוצאו הדברים מחפץ ש"נזכר" במה שהחוקרים דרשו ממנו "להיזכר" בשל הלחצים העזים עליו.

על פי התמלילים, לאחר שחתם על הסכם עד המדינה, סיפר חפץ לחוקרים על פגישות שלא היו אירועים שלא קרו ושינה גרסאות מספר פעמים, במה שנראה כמו ניסיון לרצות את החוקרים. על פי הטענות, הופעל על חפץ לחץ באמצעות זימון אדם הקרוב אליו שאינו קשור לחקירה שזומן למשטרה ונשאל שאלות שאינן רלוונטיות כדי להפעיל לחצים על חפץ שיחתום על הסכם עד מדינה.

בנוסף, במהלך תקופת מעצרו הארוכה מאד באופן חריג לעבירות צווארון לבן, קיבל חפץ יחס קשה מהחוקרים כדי שיחתום על ההסכם. מהתמלולים עולה כי לאורך כל חקירתו הוא התלונן על עקיצות הפשפשים, אך במקום טיפול הפציר בו החוקר לחתום על הסכם. כשחפץ אומר לחוקר: "תן לי טיפול למה אני יוצא מדעתי מהגירודים האלה, זה פשוט משגע אותי הגירודים" – שאל אותו החוקר בתגובה אם שמירה על זכות השתיקה שווה לו את כל "הגירודים והבלאגן והסבל וחוסר השינה הזה?".

במקרה אחר אף איימו החוקרים על חפץ כדי לשכנע אותו לחתום על העדות כנגד הבוס לשעבר: "מה שחשוב לי שאתה תבין, אם לא הבנת את זה עד עכשיו, זה שאנחנו יודעים הכל. אנחנו אוספים ראיות נגדך, ואנשים מדברים. ואתה יודע אתה נמצא בתחנה והרכבת שם והדלתות עוד שניה נסגרות. ויש מי שנכנס לרכבת ונוסע, ויש מי שמתלבט. ומה קורה למי שמתלבט?".

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה לדיווחים ואמרה, "זה מטריד ומזעזע, זה יכול לקרות לכל אחד ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום. אם אכן עדותו של ניר חפץ נגבתה תחת איומים וסחיטות, ובחלקה הגדול שקרים ובדיות, יש: לפסול את עדותו של ניר חפץ, לפתוח חקירה מיידית במח״ש נגד החוקרים ולהשהות את ההחלטה בתיקי נתניהו עד שהדברים יתבררו".

"מנדלבליט, אני מכירה אותך ואת יושרך שנים רבות. יש לנו משטרה אחת, השב את אמון הציבור בה. הגיע הזמן לבדק בית", הוסיפה רגב.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו לנהל את הליך השימוע בתקשורת. היועץ המשפטי לממשלה לא אישר אף אחת מהפעולות הנטענות בשאילתה. יובהר כי אין באמור לאשר את אמיתות הטענות העולות בשאילתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר