ברקע התנגדות תושבים

ועדת השמות אישרה: החלפת שמה של שכונת הר נוף

ועדת השמות של עיריית ירושלים, בראשות ראש העיר משה ליאון, אישרה היום את תחילת תהליך אישור שנה של שכונת הר נוף לנאות יוסף • רבים מהתושבים - מתנגדים לצעד (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ועדת השמות בעיריית ירושלים בראשות ראש העיר משה ליאון התכנסה בשעה האחרונה (שלישי) להתחיל הליך החלפת שמה של שכונת הר נוף ל"נאות יוסף".

מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי ראש העיר במהלך השבוע האחרון לרגל יום השנה השישי למרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

השכונה תיקרא על שמם של הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב זצ"ל, לאחר שהניסיון להחלפת שמו של רחוב 'הקבלן' ירדה לגמרי מהפרק בשל התנגדות בני משפחתו של הקבלן.

במהלך הישיבה הביעו מרבית החברים את דעתם בעד החלפת שם השכונה. לורה ורטון, דן אילוז ויוסי חביליו נמנעו.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשבועיים וחצי הקרובים ייעשה שיתוף ציבורי על מנת לשמוע את דעתם של תושבי השכונה.

לאחר מכן תתכנס הועדה לשמוע את התנגדותם של מי מהמתנגדים. במידה ויאושר ההליך על ידי הועדה, החלפת השם תובא לאישור מועצת העיר.

כפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', רבים מהתושבים מתנגדים ובעצומה אינטרנטית שהפיצו נכתב: "אנו, תושבי שכונת הר נוף - וכל תושבי ירושלים שאינם רוצים לקום בבוקר ולגלות ששם שכונתם הוחלף ללא ידיעתם ודעתם - מביעים התנגדות מוחלטת וגורפת למהלך שבו ראש העיר מר משה לאון החליט ללא הודעה מוקדמת מסודרת, ללא דיון עם תושבי השכונה ומבלי לתת אפשרות לתושבים להביע את דעתם בנדון, להחליף את שם השכונה".

עוד כתבו, כי "זהו מהלך משמעותי המשפיע על כל תושבי השכונה ורגשותיהם אינו יכול להיעשות בכפיה וללא מתן אפשרות לתושבים לחוות את דעתם בישיבה מסודרת ובהודעה מראש".

בסיום העצומה נכתב: "שם השכונה אינו 'מתנה' שראש העיר יכול לחלק על פי רצון בודדים, כל מהלך של שינוי שם השכונה צריך להיעשות בשיתוף כלל תושביה, על ידי מתן אפשרות להבעת דעה מסודרת בצורה דמוקרטית ובמשאל כולל ופתוח כפי שנעשה בערים אחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר