בחירות ישירות?

סקר: בנימין נתניהו עם 40%, גנץ עם 36%

לו היו נערכות בחירות ישירות לראשות הממשלה, נתניהו היה מקבל 40% ובני גנץ 36% - כאשר 24% לא יצביעו או אינם יודעים למי, כך עולה מסקר שנערך עבור חברת החדשות (ארץ)

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

לו היו נערכות היום בחירות ישירות לראשות הממשלה, בנימין נתניהו היה מקבל 40 אחוזים ובני גנץ 36 אחוזים, כך עולה מסקר שנערך עבור "המהדורה המרכזית" של חברת החדשות ב'קשת 12' ופורסם הערב (שלישי) על-ידי עמית סגל.

הסקר, שנערך ע"י מכון 'מדגם' בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 526 נשאלים, שאל את הנסקרים: "אם בשל המשבר הפוליטי היו נערכות כעת בחירות מיוחדות על מנת לקבוע מי יהיה ראש הממשלה, עבור מי היית מצביע?".

בקר בכלל המדגם, נתניהו היה מקבל 40% ובני גנץ 36%, כאשר 24% השיבו כי אינם יודעים או שלא יבואו להצביע.

בקרב הנסקרים המגדירים את עצמם כ"ימין", בנימין נתניהו מקבל 66% ובני גנץ 15%. 19% השיבו כי אינם יודעים או לא יבואו להצביע.

בקרב הנסקרים המגדירים את עצמם כ"מרכז-שמאל", בני גנץ מקבל 67%, בנימין נתניהו 7% ואילו 26% השיבו כי אינם יודעים או לא יבואו להצביע.

כזכור, מוקדם יותר היום הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא אינו עוסק בקידום יוזמת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לקיים בחירות ישירות לתפקיד ראש הממשלה. "אני עסוק בהקמת ממשלת אחדות", הודיע נתניהו.

מוקדם יותר התבטא ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד הנבחר, כי נתניהו אכן עוסק בנושא. לאחר מכן גם יו"ר 'הימין החדש', ח"כ איילת שקד, אמרה שבכנסת עסוקים בקידום הצעת דרעי, לקיים בחירות ישירות לראש הממשלה.

לדברי שקד: "יוזמת דרעי לבחירה ישירה במצב הנוכחי נכונה. נתמוך בה, החלו בכנסת לעבוד על החוק. ניתן לקיים בחירות עם אותו ספר בוחרים שקיים, בין שני המועמדים במפלגות הגדולות ביותר. ניתן לעשות זאת בחודש ובלי יום חופש כדי לחסוך עלויות".

בעקבות הדברים, בחר ראש הממשלה להבהיר ולהודיע כי הוא אינו עוסק בנושא. "ראש הממשלה נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה - הממשלה היחידה שאפשר להקים ושמדינת ישראל זקוקה לה בעת הזאת", נמסר מ'הליכוד'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר