בדרך לקברי צדיקים

בניגוד להסכם: באוקראינה הפרידו בין האב לבנו

למרות שהושגו הבנות בין השר דרעי לרשויות באוקראינה, שוב מחזירים לישראל נוסעים רבים המגיעים להשתטח על קברי הצדיקים. באחד המקרים, אבא גורש בעוד בנו - נכנס (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הישראלים שעוכבו, בנמל התעופה (צילום: באדיבות המצלם)

אכיפה סלקטיבית: בשבוע האחרון, הוחזרו נוסעים רבים שנסעו לאוקראינה - ללא כל סיבה. שיא האבסורד היה כאשר הרשויות האוקראיניות הפרידו אבא מבנו בן ה-16.

השבוע, ביום שני, הגיעה טיסה מלאה בקבוצה שנערכה למסע לקברי הצדיקים. חלק מהקבוצה, כעשרה נוסעים, עוכבו ולאחר בחינה - גורשו לישראל בחזרה.

המקרה המוזר חזר על עצמו, גם הבוקר (רביעי), כאשר הגיעה טיסה מישראל לקייב. על הטיסה נמצאים בין היתר קבוצת חרדים יחד עם אב ובנו.

בשתי הטיסות המדוברות, לנוסעים היו את כל המסמכים הנדרשים בכדי שיוכלו להיכנס לאוקראינה, כגון; ביטוח רפואי, אישור על הזמנת מלון וסכום כסף של 1,000 דולר לשימוש באוקראינה.

למרות זאת, כניסתם נחסמה ללא סיבה והם הוחזרו אחר כבוד לישראל. למרבה האבסורד, הפקידים לא התביישו להפריד בין אבא לבנו כאשר לבן ניתנה הזכות להיכנס בגבולות אוקראינה ואילו האב גורש לישראל, למרות שלשניהם היו את אותם המסמכים - מה שמלמד כי לא הייתה בעיה מהותית, אלא ניסיון התנכלות לנוסעים המגיעים מישראל.

אחד העסקנים באוקראינה אומר ל'כיכר השבת': "הכל עובד פה לפי הקריזה, אי אפשר לדעת אם יכניסו אותך או לא. כרגע יש חילוקי דעות בין נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לבין שר הפנים שלו - שאחראי בין היתר על משטרת הגבולות, ולכן כדאי להציק לנשיא הוא מעורר פרובוקציות שלא לצורך עם אזרחים זרים".

"למעשה, מי שמשלם את המחיר הכבד, הם אלפי חרדים המגיעים לפקוד את אוקראינה לקברי הצדיקים הרבים הנמצאים במקום, עצוב לנו שלמרות ההסכם שנחתם עם שר הפנים אריה דרעי, לפני ראש השנה, בתכלס' המצב חזר להיות הרבה יותר גרוע - כי יש חוסר וודאות מוחלט".

"לפי מה שנודע לנו", מוסיף העסקן ואומר, "נשיא אוקראינה החליט לא לוותר ושוקל להוציא את סמכות פקחי הגבולות מידי שר הפנים - כדי שלא יחזור על עצמו המצב הבלתי נסבל הזה".

ל'כיכר השבת', נודע כי הבן שכניסתו הותרה לאוקראינה לא חזר חזרה לארץ בעקבות אביו, אלא המשיך במסע קברי הצדיקים - ונמצא נכון לעכשיו באומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר