טרגדיה כפולה

טרגדיה ברמות: הר"מ המוצלח והצעיר - נפטר

תושבי שכונת רמות המומים, ר"מ ישיבת 'זוהר התורה', הרב דוב פלאי, נפטר לאחר מחלה ארוכה והשאיר שבעה יתומים יחד עם מאות תלמידים וחברים אבלים, שבורים וכאובים (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המנוח (צילום: באדיבות המצלם)

מבית החולים 'שערי צדק', הגיעה הבשורה הקשה, על פטירתו של אחד מחשובי תושבי שכונת רמות א' ור"מ בישיבות 'אהל תורה' ו'זוהר התורה', הרב דב פלאי והוא בן 40 בפטירתו.

המוני בית ישראל זוכרים את השם 'רפאל דב בן יהודית', שהעתירו בתפילות רבות לרפואתו במהלך השנתיים האחרונות לאחר שחלה במחלה הארורה.

המנוח, השאיר שבעה ילדים רכים ואמללים, כאשר הגדול בן 17, תלמיד ישיבת פונוביז' והקטנה רק בת שנתיים - שנולדה מיד לאחר שבני המשפחה התבשרו על המחלה שהחלה לקונן בגופו של ר' דב.

המנוח על מיטת חוליו, יחד עם הגר"ע אוירבך

המנוח נולד בבני ברק לאביו ר' שמואל, בנו של משגיח ישיבת חברון הגאון רבי הירש פלאי, בצעירותו הוא למד בישיבה קטנה של פונוביז' והיה לתלמיד מובהק של הגרמי"ל ליפקוביץ.

בישיבה גדולה עבר ללמוד בישיבת 'חברון גבעת מרדכי' והתחבב במיוחד על ראש הישיבה הגרמ"מ פרבשטיין. בתקופה הזו היה משמש את סבו - משגיח הישיבה ר' הירש והיה ישן אצלו מדי לילה.

כשהגיע לפרקו, הוא נשא את רעייתו, בתו של הגאון רבי חנוך קרלינשטיין זצ"ל שנפטר בהיותה בחורה ובכך הפטירה הזו היא טרגדיה כפולה עבור רעיתו הצדקנית.

חידושי תורה שכתב המנוח, אתמול

עד ערב יום כיפור האחרון, מסר ר' דוב שיעורים - תמידין כסדרן, הן בישיבת 'זוהר התורה' והן בישיבה הקטנה 'אהל תורה', כאשר למרות כל הקשיים הוא לא הסכים לפספס אף שיעור.

אחד ממכריו הרבים מספר ל'כיכר השבת': "עוד היום דיברו איתו בלימוד, ראש ישיבת 'זוהר התורה', הרב בצלאל טולדנו, בא לבקר אותו והם החלו לדבר בלימוד, ר' בצלאל שאל אותו, איך נח יכול לאכול מהכרם שהוא נטע מה עם ערלה ודובי התווכח על התירוץ שאמר ר' בצלאל ואמר תירוץ אחר".

"כל מה שהחייה אותו היה רק תורה, הוא היה חביב על הבריות במהלך החדש האחרון באו לבקר אותו אלפי אנשים- ללא גוזמה. בישיבת זוהר התורה הוא לקח את התלמידים כמו הילדים שלו, הוא דאג לחתן את התלמידים ודאג להם בכל מהלך חייהם".

הבוקר, הייתה קריסת מערכות, אך ר' דוב הצליח עוד לתקשר עם סובביו עד שגופו הטהור נדם.

הלוויה בשעה 23:00, רחוב צפרירים 13 רמות א'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר