התקדמות במו"מ?

בכיר בליכוד: "ליברמן רוצה 'תמונת ניצחון' של השפלת חרדים"

ההודעה שיצאה מפגישתם של צוותי כחול לבן וישראל ביתנו דיברה על התקדמות במו"מ ביניהם, אך לא התיחסה לנושאי דת ומדינה; בכיר בליכוד מסביר ל'כיכר': ליברמן רוצה להשפיל אתכם (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ברקע המשא המתן המתקיים בין 'כחול לבן' לבין ראשי הליכוד וישראל ביתנו, אומר הערב (חמישי) בכיר בליכוד ל'כיכר השבת', כי אין שום התקדמות בשיחות המו"מ, וכי האופציה של ממשלת ימין-ליברמן-חרדים קלושה מתמיד.

דבריו אלו נאמרים לאחר הודעת הדוברות של צוותי כחול לבן וישראל ביתנו, על התקדמות מסוימת במשא ומתן ביניהם.
עיון בהודעה זו מלמד, כי ההתקדמות - אם אכן ישנה כזו - קיימת רק בנושאים שאינם שנויים במחלוקת דוגמת סוגיות של 'דת ומדינה'.

"הצוותים הגיע להסכמות כי בתקציב הקרוב תתבצע העלאת ההכנסה המינימלית לקשיש לגובה של 70% משכר המינימום, וכי לא תהיה פגיעה במתווה העלאת קצבאות הנכים, שאף יעוגן בבסיס התקציב הקרוב", עדכנו הצוותים.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מבהיר כאמור הבכיר בליכוד כי הודעה זו, על התקדמות כביכול במו"מ, "היא לא יותר ממשחק לתקשורת. התקדמות בקווי יסוד כאלו לא מלמדת כי כחול לבן מסוגלים להקים קואליציה עם ישראל ביתנו ומפלגת העבודה".

הנתק בין ליברמן ליו"ר ש"ס (צילום: ישי כהן)

הבכיר אף שולל אפשרות של ממשלת ימין עם ליברמן והחרדים, המדוברת הרבה לאחרונה. "עד שליברמן לא יראה את החרדים מושפלים, ונכנעים לשורת הדרישות אותן הוא יציב בנושאי דת, הוא לא יתיישר. זו תמונת הניצחון שלו", הוא מסביר.

באשר למו"מ בין הליכוד לכחול לבן, מוסיף הבכיר: "הסכמנו לשורת וויתורים עד כה, בראשם מתווה הנשיא ריבלין לפיו במידה ויוגש כתב אישום נתניהו ייצא לנבצרות, אך בכחול לבן מתבצרים בעמדתם כי גנץ יכהן ראשון ברוטציה".

כזכור, לבני גנץ נותרו עוד 13 ימים לנסות ולהרכיב ממשלה, כאשר במידה ולא יצליח יינתנו עוד 21 ימים בהם כל חבר כנסת יוכל לאסוף חתימות תמיכה של 61 ח"כים במועמדותו. כאשר גם זה, כצפוי, לא יצליח, יוכרזו בחירות שלישיות באופן אוטומטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר