הפלונטר הפוליטי

נתניהו אישר לדרעי לקדם בחירה ישירה

קודם מינויו של ח"כ נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון, ראש הממשלה שוחח עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ונתן לו אור ירוק לקידום אפשרות של בחירות ישירות לתפקיד רה"מ (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

קודם מינויו של ח"כ נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון, ראש הממשלה שוחח עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ונתן לו אור ירוק לקידום אפשרות של בחירות ישירות לתפקיד רה"מ, בחירות שיכריעו בין נתניהו לבני גנץ.

נתניהו נפגש עם דרעי ביום שישי ונתן לו אור ירוק למהלך אותו הציע בשבוע שעבר. עם זאת, יצוין כי ב'כחול לבן' מתנגדים למהלך, אך במידה ואביגדור ליברמן יודיע כי הוא תומך ביוזמה - הרי שלא ברור האם צגם גנץ ולפיד ישנו את דעתם.

כזכור, במהלך השבוע הודיע ראש הממשלה כי הוא מתנגד להצעה של דרעי והבהיר: "אני עסוק בהקמת ממשלת אחדות".

מנגד, חברי גוש הימין, גוש ה-55, תמכו ביוזמה. איילת שקד אמרה: "יוזמת דרעי לבחירה ישירה במצב הנוכחי נכונה. נתמוך בה, החלו בכנסת לעבוד על החוק. ניתן לקיים בחירות עם אותו ספר בוחרים שקיים, בין שני המועמדים במפלגות הגדולות ביותר. ניתן לעשות זאת בחודש ובלי יום חופש כדי לחסוך עלויות. אז יצטרכו לשבת יחד כי העם בחר באופן ישיר את המועמד לראשות הממשלה .

"הדברים הם על דעת הימין החדש ועל דעת אריה דרעי. סה"כ הייתה סוג של הסכמה, חברי כנסת רבים אמרו שצריכים לחשוב על זה וגם כמה ח"כים מהליכוד אמרו שזה רעיון לא רע".

מנגד, מ'הליכוד' נמסר השבוע: "ראש הממשלה נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה - הממשלה היחידה שאפשר להקים ושמדינת ישראל זקוקה לה בעת הזאת".

כאמור, אמש נפגש נתניהו עם דרעי ונתן לו אישור לקדם את המהלך של בחירה ישירה, יתכן מידיעה כי המהלך לא יזכה לרוב בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר