'פגוש את העיתונות'

סקר: רוב לממשלת אחדות עם נתניהו והחרדים

סקר שפורסם הערב מגלה כי רוב הישראלים מעוניינים שיו"ר "כחול לבן", בני גנץ, יצליח להרכיב ממשלה, אך רוב הנשאלים רוצים לראות בממשלה כזו את נתניהו והסיעות החרדיות (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: גילי יערי / Flash90)

סקר "פגוש את העיתונות" שפורסם הערב (מוצ"ש) ב'חדשות 12' מגלה כי רוב הישראלים מעוניינים שיו"ר "כחול לבן", ח"כ בני גנץ, יצליח להרכיב ממשלה, אך רוב הנשאלים רוצים לראות בממשלה כזו את בנימין נתניהו והסיעות החרדיות.

על פי הסקר, 54% מהנשאלים רוצים שבני גנץ יצליח להקים ממשלה בזמן הקצוב שנותר לו. 30.2% אינם רוצים בכך ו-15% - כשמינית מהציבור - לא השיבו על השאלה.

בשאלה "איזה ממשלה הייתם רוצים שגנץ יקים". 29.1% -תמכו בממשלה עם הליכוד בראשות נתניהו והחרדים.

20.3% השיבו כי תומכים בממשלה עם הליכוד ללא נתניהו וללא החרדים, 19% בממשלה עם המרכז-שמאל וליברמן שנתמכת מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת ו-17.9% בממשלה עם הליכוד ונתניהו ללא חרדים.

רק 3.2% תומכים בממשלה עם הליכוד ללא נתניהו ועם החרדים ו-10.5% השיבו "אחר".

שאלה נוספת נסובה סביב האפשרות לבחירות נוספות: "במידה שיתקיים סבב שלישי של בחירות, האם תצביע למפלגה עבורה הצבעת בבחירות האחרונות או למפלגה אחרת?". 67.9% השיבו שיצביעו לאותה מפלגה, 6.6% אמרו שיצביעו למפלגה אחרת באותו הגוש ו-2.4% אמרו שיעברו לגוש הנגדי. 12.1% ענו שלא יצביעו אם יהיו בחירות שלישיות בתוך שנה ו-11.1% עדיין לא יודעים למי יצביעו.

הסקר נעשה על ידי פרופ' אפי יער וד"ר נמרוד רוזלר מאוניברסיטת תל אביב ומכון "מדגם" בראשות מנו גבע, בו השתתפו 600 נשאלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר