מיעוט, אחדות, בחירות

האולטימטום של ליברמן: אלו האופציות להקמת ממשלה

לאחר שליברמן הצהיר כי יתמוך במי שיקבל 'החלטה נכונה', נותרו מעט מאוד אופציות להקמת ממשלה חדשה - בין האופציות: ממשלת אחדות, ממשלת מיעוט של השמאל או ממשלת ימין צרה (אקטואליה)

נתניהו וגנץ, בשבוע שעבר (צילום: Hadas Parush/Flash90)

"מי שיקבל החלטה לא נכונה - נתמוך בצד השני", כך הצהיר אמש (מוצאי שבת) יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, והציב את הגבולות החדשים, להקמת ממשלה. מבני גנץ הוא דורש לקבל את מתווה הנשיא - כולל הנבצרות של נתניהו, ואילו מנתניהו הוא דורש לפרק את בלוק ה-55 ולהיפרד מ"הגוש החרדי-משיחי".

הצהרתו של ליברמן מגיעה יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על מינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון ואיחוד טכני בין הליכוד והימין החדש, כאשר המטרה היתה ברורה - למנוע הצטרפות של הימין החדש לממשלה בראשות כחול לבן. כעת, לאחר האיחוד בין המפלגות, הליכוד מונה 35 מנדטים והיא הסיעה הגדולה בכנסת.

בעקבות התהליכים הפוליטיים האחרונים, נותרו מספר אפשרויות להקמת ממשלה ולהימנע מהליכה לבחירות שלישיות, כאשר המנדט בידיו של גנץ למשך עשרה ימין נוספים, כך שאם עד אז לא ירכיב ממשלה, יינתנו לכנסת שלושה שבועות להציג מועמד מטעמה להרכבת ממשלה - ברוב של 61 תומכים. אם גז זה לא יצלח, הולכים לבחירות נוספות.

שתי אפשרויות ל'ממשלת מיעוט' ירדו מהפרק, הראשונה ממשלת מיעוט בראשות בנימין נתניהו שכן כבר אינו מחזיק במנדט וכן האפשרות של 'ממשלת מיעוט' - שהיתה מועדפת על 'כחול לבן', שמורכבת מכחול לבן עם 33 מנדטים, העבודה-גשר עם שישה מנדטים, ישראל ביתנו עם שמונה מנדטים והימין החדש עם שלושה מנדטים, כאשר הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים - תומכת מבחוץ, ירדה מהפרק לאחר צירוף הימין החדש לליכוד.

עם זאת, גנץ יכול להקים 'ממשלת מיעוט' בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, כשבקואליציה ישבו כחול לבן, העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי וישראל ביתנו - בכך יתמכו בממשלה 65 חברי כנסת, אך האפשרות הזו זוכה לכאורה להתנגדות הן של ליברמן והן של אנשי הימין ברשימת 'כחול לבן'.

לגנץ ישנה גם אפשרות להקמת ממשלת אחדות עם 'הליכוד', במידה ונתניהו יבחר לוותר על בלוק הימין שהקים, אפשרות שנראית קלושה אך לא בלתי אפשרית במציאות הפוליטית שנוצרה.

במידה וגנץ לא יצליח להרכיב ממשלה בעשרה ימים שנותרו, יוכל נתניהו להקים ממשלת ימין יחד עם ש"ס, ישראל ביתנו, יהדות התורה והבית היהודי-האיחוד הלאומי, ממשלה שתמנה 63 חברי כנסת, זאת במידה וליברמן יעדיף ממשלת ימין על פני ממשלת שמאל בתמיכת הערבים או הליכה לבחירות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר