"בריוני מקלדת"

עומר ינקלביץ': "כמה קל להשמיץ, להמציא עלילות"

ח"כ עומר ינקלביץ' התייחסה ליום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל ותקפה את השיח ברשת: "כמה קלה היד על הדק המקלדת, בדרך להרוס לשווא חיי אנשים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ עומר ינקלביץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ עומר ינקלביץ' (כחול לבן) התייחסה הערב (ראשון) ליום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל ותקפה את השיח ברשת: "כמה קלה היד על הדק המקלדת, בדרך להרוס לשווא חיי אנשים".

לדבריה: "היום הזה בעיניי, הוא הרבה יותר מאשר ציון רצח פוליטי מתועב. הוא יום שראוי לעסוק בו בחשבון נפש על תרבות אלימה שבסיסה בחוסר כבוד הדדי בסיסי, אי יכולת להכיל את דעות האחר ולחלוק כבוד לדעתו, דרכו ואמונתו".

"שורש הבעיה זהו הסגנון השיח הברוטאלי בחברה הישראלית", מנמקת ינקלביץ': "כך נוצרה לה תרבות של בריוני מקלדת עם לגיטימציה לרצוח במילים כל מי שלא מסכים עם דעה, או סתם מי ששייך לצד השני".

החכ"ית מ'כחול לבן' תקפה: "שפיכות דמים היא לא רק בשלוש יריות אקדח. אפשר לשפוך דם גם בפייסבוק, בטוויטר, ובקבוצות וואטסאפ. כמה קלה היד על הדק המקלדת, בדרך להרוס לשווא חיי אנשים. כמה קל להשמיץ, לטקבק שקרים, להמציא עלילות, לפעמים אפילו שלא למען רווח מפוקפק, אלא סתם מתוך זילות בחיי הזולת".

לדבריה: "האלימות הזו היא מחלה קשה ועקשנית שעלולה לפגוע בכל אחד, בכל מקום, בכל זמן. היא יכולה להכות בימין ובשמאל, ביהודי ובערבי, בדתי ובחילוני. אסור לנו להיכנע בתבוסתנות לאלימות, אסור שהאלימות תהיה מחלה חשוכת מרפא. אפשר להתמודד איתה, אפשר לנצח אותה, חובה להוציא אותה מהליגטימציה".

"לאף אחד מאיתנו אין ארץ אחרת", סיכמה ינקלביץ': "יחד - יהודים וערבים, שמאל וימין, דתיים ומסורתיים וחילוניים - נוכל לכונן את המסגרת שתהיה בית לכולנו. זו זכותנו. זו בעיקר חובתינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר