בלחץ הרמטכ"ל

נשיא בוליביה מתפטר: "זייף תוצאות בחירות"

לאחר שנשיא בוליביה הואשם כי גנב את תוצאות הבחירות, הוא הכריז על בחירות חדשות. אך העם לא הסתפק בכך ודרש ממנו להתפטר, גם הצבא והרמטכ"ל הצטרפו לדרישה (בעולם)

המחאות בבוליביה (צילום: shutterstock)

אחרי 14 שנות שלטון, נשיא בוליביה, אבו מוראלס אולץ להתפטר הערב (ראשון), בעקבות מחאת העם והצבא שלו שדרשו ממנו להחזיר את המנדט, כי לשמור על היציבות והשלום.

רמטכ"ל צבא בוליביה, וויליאם קלימאן, אמר לכלי התקשורת כי "אחרי שהצבא בראשותי בחן את מצב הסכסוך הפנימי, אנחנו מגיעים בדרישה חד משמעית מנשיא המדינה לוותר על המנדט השנוי במחלקת, כדי להחזיר את השלום ולשמור על היציבות למען בוליביה".

מאז הבחירות האחרונות, שנערכו לפני זמן לא רב, ב-20 באוקטובר, העם הבוליביאני היה לא שקט וטען כי במערכת הבחירות הופעלו מניפולציות ושקרים כדי לגרום למוראלס לנצח.

בעקבות כך, העם יצא למחאה שלעתים אף נהפכה לאלימה. אבו מוראלס, החליט לאור ההפגנות להכריז על בחירות חוזרות אך כנראה זה כבר היה מאוחר מדי, והעם לא הסתפק בכך אלא דרש את התפטרותו המיידית.

זמן קצר לאחר קריאת הצבא למוראלס להתפטר, פורסמו בכלי התקשורת במדינה תיעוד וידאו של המטוס הנשיאותי ממריא מנמל התעופה בעיר אל אלטו. אך יחד עם זאת, חשוב לציין כי ממש לא ברור האם מוראלס היה עליו, ומה היעד שלו.

ההודעה בכלי התקשורת הבוליביאני על יציאת מוראלס מבוליביה

יצוין, כי עוד טרם פורסם על התפטרותו, ארגון המדינות האמריקאיות, הוציא דו"ח מיוחד בו נאמר כי לאור בדיקת הזיופים מוראלס מחויב להתפטר מתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר