יום השנה לערפאת

יום סוער ביו"ש: אבנים, בקת"בים, ירי - והרוג

הפלסטינים ציינו את יום השנה למותו של יאסר ערפאת בסדרת התפרעויות שבשיאה - הירי שהרג צעיר הפלסטיני באל ערוב. תחקיר צה"ל העלה כי לעבר החיילים השליכו בקבוקי תבערה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

סדרת התפרעויות היום (שני) ברחבי יהודה ושומרון, במסגרת ציון יום השנה למותו של יאסר ערפאת, יו"ר הרשות הפלסטינית וראש אש"ף.

לשיא הגיעו הדברים לאחר פרסום הירי לעבר צעיר פלסטיני בשם עומר הייתם אל-בדאוי, תושב מחנה הפליטים אל ערוב, שמת מפצעיו.

מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל עולה כי הלוחמים הוזעקו להפרת סדר חמורה במסגרתה ירדו כמה עשרות פלסטינים ממחנה הפליטים לעבר כביש 60, ויידו אבנים לעבר כלי רכב שנסעו במקום.

הלוחמים הצליחו, בעזרת אמצעים לפיזור הפגנות לדחוק בהם חזרה לעבר אל ערוב, שם נקלעו למארב בו יידו עליהם שישה בקבוקי תבערה.

החיילים הגיבו בירי של אש חיה, ממנה נפגע הצעיר הפלסטיני, שנמלט מהדירה בשל השריפה שפרצה כתוצאה מבקת"ב שהתקלח שם.

(צילום פלסטיני, מתוך מען)

מדובר צה"ל נמסר: "בשעות הבוקר יידו מספר פלסטינים אבנים לעבר ציר בסמוך למחנה הפליטים 'אל-ערוב' שבמרחב החטיבה המרחבית 'עציון'. למקום הגיע כוח צה"ל שפעל בשטח המחנה. במקום התפתחה הפרת סדר במהלכה מספר רב של מפרי סדר יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. במהלך האירוע זוהתה פגיעה בפלסטיני, שמאוחר יותר דווח על מותו. האירוע מתוחקר".

שליח האו"ם לאזור, ניקולאי מלאדנוב, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מזעזע לראות את סרטון ההרג היום של עומר בדווי על-ידי כוחות ביטחון ישראליים בחברון, בנסיבות שמהן נראה כי הוא לא היווה איום על איש. תנחומיי הכנים ביותר למשפחתו. חייבים לחקור פעולות כאלו".

ב'הצלה ללא גבולות יו"ש' דיווחו החל משעות הבוקר על עשרות אירועים של יידויי אבנים, שרק בחסיד שמיים הסתיימו ללא נפגעים. נזקים נגרמו למספר רכבים.

כך לדוגמה, סמוך לבית הספר תקוע הערבית קבוצה של ילדים רעולי פנים יידו אבנים לעבר כוח צה"ל שמנע מהם להתקרב לציר ולפגוע ברכבים.

(באדיבות הצלה ללא גבולות יו"ש)

עוד דיווחו על יידויי אבנים בכביש 443 סמוך לבית עור א-תחתא, בכביש גוש עציון חברון, באזור צומת אברהם חסנו הי"ד, בכביש 55 סמוך לעזון, בכיכר בית ענון צפונית לקרית ארבע, בין צומת מעלה לבונה דרום לסינג'יל צפונית מזרחית לרמאללה, ליד עפרה ובעוד עשרות מוקדים.

בין היתר, יידו אבנים מספר פעמים היום גם במקום בו נרצחו אשר פלמר ובנו התינוק יהונתן הי"ד, בכביש גוש עציון - חברון.

שם, באחד המקרים, תושבת הר חברון ניצלה בנס ובחסדי שמיים נפגעה באופן קל בלבד לאחר שהשליכו סלע מצלע ההר, שפגע ישירות ברכב בו נסעה. היא המשיכה בנסיעה עד לצומת הגוש, שם המתינו לה כוחות ההצלה.

הנהגת משחזרת (באדיבות הצלה ללא גבולות יו"ש)

בעקבות הרג הפלסטיני, נערכים בצה"ל לאפשרות שיהיו מחבלים שינסו להוציא לפועל פיגועי נקם - אך למרות שהכוחות הונחו לשמור על ערנות, נכון לעכשיו אין תגבור כוחות או הנחיות מיוחדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר