דאגה ב"כחול לבן":

בשל המצב הביטחוני: "אפס סיכויים לגנץ להרכיב ממשלה"

המאמצים להרכבת ממשלה במפלגת "כחול לבן" סופגים מכה הבוקר עם תחילתו של סבב ההסלמה והמתיחות בדרום. ההערכות הן כי סיכוייו של גנץ נפגעו משמעותית (פוליטי מדיני)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המאמצים להרכבת ממשלה במפלגת "כחול לבן" סופגים מכה הבוקר עם תחילתו של סבב ההסלמה והמתיחות בדרום. במפלגה נאלצים לבטל ולדחות פגישות שעשויות לקדם את המו"מ בדרך להרכבת ממשלה, מגעים הצולעים בלאו הכי.

ל'כיכר השבת' נודע כי ב"כחול לבן" גיששו בסביבת נשיא המדינה רובי ריבלין על מנת לבדוק אפשרות להארכת המנדט אצל בני גנץ בשל המצב הביטחוני המורכב.

אלא שהחוק אינו מאפשר זאת. על פי החוק גם במידה ומתעורר מצב ביטחוני מורכב הרי שאין אפשרות להאריך את פרק הזמן שניתן למועמד להרכיב ממשלה.

פגישה עם אביגדור ליברמן ובני גנץ שהייתה אמורה להיערך היום בוטלה ונדחתה לזמן לא ידוע.

בכיר בליכוד שוחח הבוקר (שלישי), עם 'כיכר השבת' והעניק "אפס סיכויים להתקדמות במו"מ בימים המועטים שנותרו לגנץ להרכיב ממשלה".

ביום רביעי הבא יפקע המנדט שניתן לגנץ להרכיב ממשלה, ויחלו 21 יום בהם כל אחד מבין 120 חברי הכנסת יוכל לנסות להשיג 61 חתימות ולהרכיב ממשלה

יצוין, כי במהלך מסיבת העיתונאים הצהריים, הבהירו ראשי מערכת הביטחון וראש הממשלה בנימין נתניהו כי העיתוי למבצע הביטחוני מקצועי ולא ממניעים פוליטיים.

בנוסף, ההגעה של ראש השב"כ לאירוע שכזה חריגה מאוד. הדוברים במסיבת העיתונאים הדגישו כי העיתוי היה מקצועי, זאת על מנת להגן על ארגון השב"כ ועל צה"ל מפני טענות של שיתוף פעולה עם גחמות פוליטיות. בכך נתנו אליבי וצידוק לגבי הסיבה לביצוע המבצע דווקא עכשיו.

מדוברות בית הנשיא נמסר ל'כיכר השבת', כי "לאחר בדיקה אין אפשרות חוקית לנשיא המדינה להאריך את המנדט לבני גנץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר