מרכיבים ממשלה

הנשיא ריבלין וליברמן נועדו; "אין פריצת דרך"

לאחר 45 דקות בלבד הסתיימה פגישתם של נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר "ישראל ביתנו" ח"כ אביגדור ליברמן, אך הנשיא לא הצליח לתווך בין ליברמן למפלגת 'כחול לבן' (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(קרדיט צילום: מארק ניימן / לע"מ; צילום וידאו: אבי קנר, סאונד: אורי בוזגלו / לע"מ)

לאחר 45 דקות בלבד הסתיימה פגישתם של נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר "ישראל ביתנו" ח"כ אביגדור ליברמן, פגישה שעסקה במגעים הקואליציוניים בניסיון להקמת ממשלת אחדות.

הפגישה שהחלה בשעה 12:30 הסתיימה בשעה 13:15. השניים דנו על האפשרות להקמת ממשלת אחדות וניסיון הנשיא לפשר בין כחול לבן למפלגת הליכוד בשאלת האקוטיות המעכבות את המשך המגעים בין הצדדים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי לא נרשמה "פריצת דרך" שתוביל באופן מידי להסדר בין הצדדים.

יצוין, כי בהודעת בית הנשיא על הפגישה עם ליברמן לא הוזכרו החרדים, ואף לא הודעת גינוי להסתה של ליברמן כפי שביקש ליצמן מהנשיא השבוע:

השניים הסכימו כי לאור ההחלטות המשמעותיות העומדות לפתחה של ממשלת ישראל בתקופה הקרובה, על ממשלה שכזו לכלול את שתי המפלגות הגדולות כמרכיבים מרכזיים בה".

לגנץ נותרו ימים מועטים לנסות להקים ממשלה. ביום רביעי בשבוע הבא, בחצות, יפקע המנדט שניתן לגנץ להרכיב ממשלה, והנשיא לא יוכל להאריך את המועד.

מחר (חמישי), צפויה להיערך פגישה בין יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ליו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בשעה 10:30 בכפר המכביה. מדובר בפגישה שנדחתה בשל המצב הביטחוני.

כפי שסוקר ב'כיכר השבת', ההסלמה ביטחונית הובילה לשורת אירועים שמרחיקים את גנץ מהקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים, ולעומת זאת מחזקת את האפשרות לחיבור בין הליכוד לכחול לבן.

יו"ר כחול לבן גיבה את נתניהו והדרג המדיני על ההחלטה לחסל את בכיר הג'יהאד האסלאמי. גנץ עודכן על החיסול הבכיר בעזה עוד קודם שיצא לדרך. בנוסף, נפגש בקריה בתל אביב עם נתניהו לפגישת עדכון ביטחונית.

בשעות הערב אמש נפגש ח"כ גבי אשכנזי, מרביעיית הנהגת 'כחול לבן', לפגישת עדכון ביטחונית עם ראש הממשלה נתניהו.

מי שנשאר מחוץ למשחק הוא יאיר לפיד, מספר 2 ב'כחול לבן'. קולו של לפיד השוהה בימים האחרונים בפריז, נאלם. הערכות הן, כי במידה ויצא לפועל חיבור בין כחול לבן לליכוד, החרדים יהיו בפנים, ולפיד - שמסרב לשבת עם נתניהו והחרדים, ייפרד מ'כחול לבן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר