המו"מ הפוליטי

הפלונטר: גנץ נפגש עם איווט ליברמן ותקף את נתניהו

יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו איווט ליברמן נפגשו הבוקר שוב וסיכמו להיפגש פעם נוספת • הם מסרו הצהרה בה תקף גנץ את נתניהו: 'שומר את הגוש וחותר לבחירות' (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אלעד מלכה ואיתמר שאול)

מבוי סתום במגעים הקואליציוניים: בשעה האחרונה (חמישי) נפגשו יו"ר "כחול לבן" ח"כ בני גנץ ויו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן בכפר המכביה, בסיומה מסרו הודעה לתקשורת.

לדברי גנץ, "סיימנו פגישה טובה בה ניתחנו את המציאות. למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק - אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום".

הוא עדכן, "קבענו להיפגש בתחילת שבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון. היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

ליברמן אמר בתום הפגישה: "החלפנו דעות מה שחסר לי זה הודעה ברורה חדה של כל ראשי כחול לבן שהם מקבלים את מתווה הנשיא. אמרתי שאם כחול לבן והליכוד יגיעו לעמק השווה ויקימו ממשלה בלעדינו אנו יכולים להעניק שמונה מנדטים ללא תמורה".

הצהרת ליברמן (צילום: דוברות)

בתוך כך, פגישתו הצפויה היום של אביגדור ליברמן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בוטלה, וטרם נקבע מועד אחר לפגישה.

פגישת גנץ - ליברמן, נעשית ברקע מאמצים להגיע לממשלת אחדות עד לרביעי בשבוע הבא אז על בני גנץ להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ריבלין בתום תקופת ה-28 יום שניתנו לו להרכיב ממשלה.

חילוקי הדעות העיקריות שהעיבו עד כה על ההתקדמות במו"מ, היו באשר לקבלת מתווה הנשיא לפיו נתניהו יכהן ראשון ברוטציה, אך יפרוש במידה ויוגש נגדו כתב אישום. במידה וב"כחול לבן" יסכימו למתווה, הרי שניתן יהיה לרושם פריצת דרך במו"מ.

יו"ר "ישראל ביתנו" הבהיר בתחילת שבוע כי אחד מהשניים – נתניהו או גנץ שלא יתפשר לפי רצונותיו, הרי שהוא (ליברמן) ילך עם הצד השני.

בערוץ 13 דווח כי ח"כ יעלון הוא המתנגד המרכזי לישיבה בממשלה עם נתניהו בשל החשדות וכתבי האישום שהוא עלול לעמוד בפניהם.

יעלון ציין כי לא יהיה מוכן לכהן כשר בממשלה כזו, אבל יתמוך בה אם יחליט גנץ ללכת בדרך זו. גם ח"כ יאיר לפיד טרם הסיר את התנגדותו להקמת ממשלת אחדות במתווה המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר