המשכיל בעת ההיא יידום // יצחק שינפלד

החרדים הזדהו פוליטית חד צדדית, לעת שכזו, ׳מילה בסלע שתיקה בשניים׳. לעתיד, החרדים חייבים לחזור למשבצת האמצע. כשגוש המרכז הקלאסי, יתנער מזוללי-חרדים לתיאבון, החרדים יוכלו לחבור אליו (דעה)

עו"ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)
התותחים השתתקו חלקית, והמוזות החלו להתפרסם. קואליציה עדיין אין, המגעים להקמתה בעצלתיים, אך היא תקום. כשכולם לא מעוניינים בבחירות מועד-ג׳, הם לא יתקיימו. הליצנים מפרטים את ‏גאונותו של בנימין-נתניהו. בטיל אחד! רוה״מ חיסל את ׳בהאא אבו אל-עטא׳ השחצן, ואת האופציה להקמת ממשלת-מיעוט ולו כממשלה לזמן קצר.
יותר משמץ של אמת בוודאי קיים באמירה המתוחכמת. בדיעבד, התוצאה טובה לרוה״מ שממשיך להציג את חברי המפלגה-המשותפת, כלא ראויים לבוא בקהל ממשלת-ישראל. רוה״מ הסתער השבוע על ח"כי המשותפת בדיון במליאה בנושא המבצע בדרום, ח״כ אחמד-טיבי הורחק מהדיון ע״י הסדרנים, מסע הדה-לגיטימציה ע״י הימין בעיצומו, רעיון ממשלת-מיעוט מתרחק, נעלם, נמוג, כמעט אינו. בהתנהגותם היומיומית, פועלם בכנסת ותגובותיהם הלא מידתיות בתקשורת, חברי המשותפת מקדיחים את התבשיל, שנרקח בחדרים אפלים.
׳ממשלה בתמיכת החכי״ם הערביים׳. ממשלת רק-לא-נתניהו. שוב ושוב מתברר, הדעות והאידיאות של חכ״י המשותפת, יותר רחוקים ממה שחשבו השוליים הסהרוריים של המרכז והשמאל כשניסו להבנות עליהם בדרכם לממשלת שמאל. החכי״ם הערביים בכנסת משרתים את תושבי עזה והפליטים בלבנון-ירדן, בהחלט לא את ציבור בוחריהם וצרכיו. הפלא הגדול ואולי כשלון של הדמוקרטיה הישראלית, איך לא מוקמת מפלגה ערבית ש׳תועלת ואיכות חיי בוחריה׳, יהיו בראש מעייניה וטיפולה השוטף. מפלגה ערבית-ישראלית אמיתית, תוכל להיות שותפה בכל ממשלה שתקום.
בבחירות מועד-ג׳ אין מי שמעוניין. הימין שיואשם בבוטות ע״י התקשורת בבחירות הנוספות, חושש לאבד עוד 4/5 מנדטים ובכך לאבד כל סיכוי לממשלה ימנית, כך לפחות נראים הסקרים עם מעט האמון שניתן עדיין להעניק להם. יו״ר כחול-לבן והמועמד מטעמה לראשות הממשלה בני-גנץ, עלול לאבד את מקומו כאיש המוביל, לגבי-אשכנזי, סיבה רצינית שמשפיעה על בני גני ורצונותיו העכשוויים. מפלגת כחול-לבן הינה חיבור לא טבעי בין כלל מרכיביה, הדבק היחיד, ׳רק לא ביבי׳. הגשת כתב האישום נגד רוה״מ כבר בשבועיים הקרובים, יכולה להעמיד בראשות הליכוד מועמד חליפי! ואזי ליצור-הכילאיים ׳כחול-לבן׳ אין זכות קיום בבחירות חדשות. החיבור המגוחך בין ׳יש-עתיד׳ של יאיר-לפיד, ל׳תלם׳ של בוגי-יעלון, יועז הנדל וצבי האוזר, ללא בנימין-נתניהו בראשות הליכוד יתפרק מייד. חילוקי הדעות קיימים ונוקבים.
לחרדים ולערבים אין מה להרוויח, בבחירות נוספות. הסיכון רב על הסיכוי שלא קיים. התמודדות חזיתית של הימין מול כחול-לבן על ההנהגה, וכוחן של החרדיות בפרט ש״ס, יכול להצטמק משמעותית. כיום הוא ממוקסם. מפלגת-העבודה ומרצ, ללא איחוד עלולות להימחק. ׳איחוד׳ ירחיק מצביעי מרכז, לכחול-לבן ומצביעי שמאל למשותפת. ׳השלם פחות מסך חלקיו׳. רשימה מאוחדת תביא פחות מצביעים מ2 רשימות עצמאיות. האורחים ברשימת מרצ, ח״כ סתיו שפיר וח״כ יאיר גולן, יאבדו את המתנה שהוענקה להם, ללא כל תמורה אלקטורלית משמעותית מצידם. רק אהוד-ברק, יתעורר ויתחיל לצייץ ולהופיע בציבור. לא תמורה ראויה.
הפחד של שלושת מרכיבי כחול-לבן שכושלים בהקמת קואליציה כבר פעמיים. הקמת מפלגת מרכז חדשה, שמזוהה עם הימין הרך, ללא הגיבנת המכבידה של יש-עתיד ויאיר-לפיד, שמזוהים מרכז-שמאלה. יאיר לפיד מונע משנאה אישית לנתניהו והליכוד. מפלגת מרכז חדשה ואטרקטיבית, זה הפתרון לתיקו המתמשך. קולותיה יבואו משני המחנות, הצטרפותה לצד, תעביר שלטון. איווט ליברמן מפנטז, שקולות אלו יצטרפו לקולות הרוסיים ושונאי החרדים, ויעבירו אותו ואת ׳ישראל ביתינו׳ למספר דו-ספרתי.
החרדים הזדהו פוליטית חד צדדית, לעת שכזו, ׳מילה בסלע שתיקה בשניים׳. לעתיד, החרדים חייבים לחזור למשבצת האמצע. כשגוש המרכז הקלאסי, יתנער מזוללי-חרדים לתיאבון, החרדים יוכלו לחבור אליו. לעתיד זו מחויבות. כרגע הזיהוי המוחלט עם הימין, מחייב את החרדים להתגבש בגוש, ובכך לשמור על אי הקמת ממשלת שמאל. כל אחד ממרכיבי הגוש יכול להעביר שלטון. תלות של ממשלה כזו בחכ״י-השנאה לדת ויהדות, מחייבת את החרדים להתלכד במרכז הגוש שממול. מאידך, אסור לשבור גשרים לעתיד. ולכן, המשכיל בעת ההיא יידום.
בחירות מועד-ג׳ מתקרבות, אך לא יהיו. כדרכם של סוחרים מפולפלים, ההחלטות הכואבות יחכו ״לרגע שאחרי הרגע האחרון״. כשהרגע יגיע, יתברר בדיעבד ולמפרע, שהיה חבל להשאיר את המדינה שצריכה ניהול ולהתנהל, בחוסר הוודאות הקיים, ללא סיבה הגיונית, ניתן היה להתפשר ולהגיע לסיכום מוקדם. מתברר שהאידיוט התורן שכרה לעצמו בור באמצעות לשונו המתגלגלת, הינו בוגי-יעלון. בממשלת אחדות, בוגי-יעלון לא יכהן תחת בנימין נתניהו, בגלל התחייבותו הפומבית בעבר. אולי מוסר השכל לחרדים, כמאמר החרוז, ׳מעולם לא הצטערתי על מילה שלא אמרתי׳.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר