סדר בקלחת הפוליטית

מקורבי גנץ מאשרים: 'שוקלים ממשלת מיעוט עם הערבים'

בעקבות הסערה הפוליטית שהחלה בערב שבת והחשש בקרב 'הליכוד', כי 'כחול לבן' יקימו ממשלת מיעוט עם הערבים. כתב 'כיכר השבת', אבי רבינא, עושה סדר עושה סדר בקלחת הפוליטית (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סערה מתפתחת בשעה האחרונה (מוצ"ש) במערכת הפוליטית בשל הדיווחים על כך שבמפלגת "כחול לבן" נשקלת ברצינות האפשרות להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת חברי הכנסת הערבים, בליכוד יצאו במתקפת מחץ נגד "כחול לבן", ואילו החרדים על הטריבונה.

ה"ספתח" לסערה הפוליטית החל בתדרוך של ראש הממשלה נתניהו לשרים וחברי הכנסת של הליכוד, בה הזהיר מהקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת – על ידי "כחול לבן".

האזהרה הפכה עד מהרה למציאות, ובכירים ב"כחול לבן" אישרו ל'כיכר השבת' כי בכוונתו של בני גנת להקים ממשלה בכל מחיר, אף אם זו תהיה "ממשלת מעבר". לדבריהם,"הכל תלוי בליברמן. אם יתמוך בממשלה עם תמיכה של הערבים מבחוץ, הרי שממשלה כזו תקום קודם פקיעת המנדט שניתן לבני גנץ". אמרו הבכירים.

פגישת גנץ - ריבלין, הערב צילום: מארק ניימן לע"מ

השרים שתודרכו על ידי נתניהו יצאו בזה אחר זה בפוסטים ואמירות נגד בני גנץ בו מנבאים כי הוא עתיד להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים.

נתניהו עצמו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ממשלת מיעוט שתלויה במפלגות הערביות שרוצות להעמיד לדין את חיילינו כ"פושעי מלחמה" = סכנה למדינת ישראל וסטירה בפרצופם של חיילי צה״ל".

גנץ מגיב לראש הממשלה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הגיב מנגד: "נתניהו, ראיתי שהשתמשת במונח "מצב חירום" בגלל שיש סיכוי ששלטונך יסתיים בקרוב. אז לא".

"נתניהו, תפנים: אני אעשה הכל כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. אמרתי זאת לאורך כל הדרך ואני קורא לך שוב היום: בוא למו״מ ישיר בלי בלוק החסינות, בלי טריקים ובלי ספינים". אמר גנץ.

יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן פרסם אף הוא פוסט בפייסבוק ורמז כי יתמוך בממשלת מעבר, בתקווה שמפלגות נוספות יצטרפו לקואליציה שכזו בהמשך הדרך: "דבר אחד ברור: העם אמר את דברו בקלפי - הרוב המכריע רוצה אחדות בין הליכוד לכחול לבן". כתב ליברמן.

ניתוח שפת הגוף של שני המועמדים באולפן 'כיכר', ע"י אליקים ביננשטוק

"נראה שכולם מבינים את זה, אבל מה שמפריד בין הקמת ממשלת אחדות להליכה לבחירות 3 הם אגו ואינטרסים אישיים, שפוגעים בעתידה של מדינת ישראל".

"כל בר דעת מבין שבין הליכוד לכחול לבן אין פערים אידיאולוגיים אלא חשבונות אישיים. אתם לא זקוקים לא למתווכים ולא למפלגות נוספות על מנת לגבש קווי יסוד ולהקים ממשלת אחדות, עוד היום.

כפי שכבר אמרתי, לאחר גיבוש קווי היסוד ועל בסיסם, תוכלנה מפלגות נוספות להצטרף לקואליציה. בכל מקרה, "ישראל ביתנו" תתמוך בממשלת אחדות, אפילו מבחוץ, רק שתקום". דברי ליברמן.

פגישת גנץ - ריבלין

הערב (מוצ"ש), נפגש יו"ר "כחול לבן" ח"כ בני גנץ עם נשיא המדינה רובי ריבלין. מחר צפויים להיפגש צוותי המו"מ של "כחול לבן" עם צוותי המו"מ של ישראל ביתנו והעבודה גשר.

Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף, ייפגשו מחר ראשי בלוק הימים עם רה"מ נתניהו. בהמשך השבוע ייפגשו ראשי המפלגות החרדיות עם נשיא המדינה רובי ריבלין.

יצוין, כי עד כהן לא נשמעה התייחסות מראשי המפלגות החרדיות לחילולי השבת של נתניהו שביצע שיחה בעיצומה של השבת עם חברי הליכוד בה הזהיר מהקמת ממשלת גנץ-ערבים.

מה ליברמן יעשה?

בכירים ב'ישראל ביתנו' העריכו הערב בשיחה עם 'כיכר השבת' כי ליברמן לא יהיה מסוגל לאפשר הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים, דבר אשר ייזכר בתודעה הפוליטית כי יו"ר 'ישראל ביתנו' תמך במפלגה עם הרשימה המשותפת. הגורמים מעריכים כי גנץ לא יצליח להרכיב ממשלה, וכי אנו קרובים מתמיד לבחירות נוספות.

התגובה של לפיד

יו"ר "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד בחר לתקוף הערב שוב את החרדים. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "ביבי כל מה שאתה צריך זה להגיד לליצמן וסמוטריץ שטובת המדינה קודמת, להפרד מהם יפה ולבוא למו"מ ישיר עם כחול לבן. כל עוד אתה לא מוכן לעשות את זה, כל ההיסטריה שלך היא צביעות של אדם שמפחד לאבד את הכסא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר