לקראת ממשלת מיעוט?

דת ומדינה: 'התקדמות משמעותית' במו"מ בין גנץ לליברמן

"התקדמות משמעותית" נרשמה במשא ומתן הקואליציוני בין 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן ל'כחול לבן' בראשות בני גנץ • במרכז ההתקדמות: דת ומדינה • פגישות נוספות: הערב ומחר (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליברמן וגנץ (צילום: אלעד מלכה)

בשעות הצהריים (ראשון) הסתיימה פגישה נוספת בין צוותי המשא ומתן של 'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו'. במפלגות טענו כי נרשמה התקדמות משמעותית בעיקר בקווי יסוד בנושאי דת ומדינה. הנהגת 'כחול לבן' תתכנס הערב לדון בקווי היסוד שהושגו עם ליברמן ושיחת גנץ עם הנשיא ריבלין מאמש.

בהודעה משותפת של הסיעות נאמר: "בסיום הפגישה בין צוותי המו"מ של ישראל ביתנו וכחול-לבן מסרו הצדדים כי הושגה התקדמות של ממש בניסוח קווי היסוד, ובפרט בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה. נציגי הצדדים יפגשו שוב הערב ומחר".

כזכור, במרכז הדרישות של 'ישראל ביתנו' בנושאי דת ומדינה: תחבורה ציבורית בשבת, ביטול חוק המרכולים של אריה דרעי, חוק גיור חדש, אישור מתווה הכותל וחובת לימודי ליב"ה.

לדברי גורמים פוליטיים ב'ישראל ביתנו', הסיעות קרובות מאוד לחתימת הסכם קואליציוני. יצוין כי לאחר הפגישות עם 'ישראל ביתנו', צוות המו"מ של 'כחול לבן' צפוי להיפגש עם סיעת 'גשר - העבודה'.

יצוין כי בעוד כשעה צפוי ליברמן להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו בקריה בתל אביב. בכנסת יש מי שמעריך כי הודעת ליברמן וגנץ יצאה במכוון סמו לפגישה בכדי ללחוץ על ביבי להיפרד מגוש ה-55.

מוקדם יותר נזף נשיא המדינה ראובן ריבלין ברה"מ בנימין נתניהו וח"כ בני גנץ וקרא להם להקים ממשלת אחדות: "אני חושב שאפשר להקים ממשלה. הפערים הם פערים אישים יותר מאשר פערים הגותיים, מחשבתיים, פוליטיים או צורכי המדינה. מנהיגי ישראל צריכים להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר