פשרה או בחירות?

מהבוקר: שיחות בין החרדים לרה"מ נתניהו

לאחר ההתקרבות בין 'הליכוד' וליברמן, החלו תדרוכים הקוראים לחרדים "להתגמש". הנציגים החרדים שוחחו הבוקר עם רה"מ נתניהו וח"כ מיקי זוהר מרגיע: "הגוש לא יפורק" (חרדים, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו, אמש (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

הדרמה במערכת הפוליטית: בעוד יומיים וחצי, בחצות לילה של יום רביעי, יסתיים המנדט שקיבל יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ להקמת ממשלה ובמידה ועד אז לא יצליח להרכיב ממשלה, יחזיר את המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין.

בעקבות הדיווחים על התקרבות בין 'ישראל ביתנו' וח"כ אביגדור ליברמן למפלגת 'הליכוד', נוצרה דריכות במערכת הפוליטית במעקב האם החרדים וליברמן יצליחו לשבת באותה קואליציה.

הבוקר (שני) שוחחו ראשי המפלגות החרדיות, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ח"כ משה גפני וסגן השר יעקב ליצמן עם רה"מ בנימין נתניהו על ההתקדמות במו"מ עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

ל'כיכר השבת' נודע כי התקיימו מספר שיחות בהן נידונו האפשרויות להתגמש מול ליברמן.

בשעה 14:30 ייתכנסו חברי בלוק ה-55 מהימין בכנסת, על מנת להביע תמיכה בממשלה רחבה - עם כל חברי הבלוק, ונגד ממשלה צרה הנשענת על תמיכת החברים מהרשימה המשותפת.

עיני הכל נשואות בשעות האחרונות אל ראשי המפלגות החרדיות שנדחקו לפינה בעקבות דרישת הליכוד והתדרוכים לתקשורת, בציפייה "להתגמשות" בנושאי דת, על מנת שיוכלו להכניס את ליברמן לממשלה עם גוש הימין.

חברי 'אגודת ישראל' צפויים להתכנס בצהריים במשרד הבריאות בלשכתו של סגן השר יעקב ליצמן שם יציג בפניהם סגן השר את המצב הפוליטי.

בקרב החרדים קיים חשש אמיתי כי הליכוד שמעביר מסרים ובהם דרישה ל"התגמשות" ו"פשרות" יעשה סיבוב פרסה ברגע האחרון ו"יבגוד" בהם עבור שיתוף פעולה עם אביגדור ליברמן.

מי שהעביר את המסרים לחרדים בשם הליכוד הוא ח"כ מיקי זוהר שפתח את סדרת התדרוכים בראיון שהעניק ל'כיכר השבת' לפני כשבוע בו הבהיר כי "קיימות שורת פתרונות שיפשירו את חילוקי הדעות בין ליברמן לחרדים". מסרים שהדאיגו את החרדים.

בשעה האחרונה העביר זוהר מסר מרגיע לחרדים בו אמר: "אני שומע ניסיונות להציג מצג בו קיים סיכוי שנפרק את הגוש, זה לא יקרה". לדברי זוהר, "רה"מ ממשיך לפעול במלוא המרץ יחד עם 55 המנדטים שמאחוריו על מנת להקים ממשלה טובה למדינת ישראל".

ח"כ זוהר הוסיף ואמר כי "בע"ה נמשיך לעשות הכל כדי להגיע להבנות עם ליברמן בתאום מלא עם חברי הגוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר