"עקירת הדת"

נחשף ההסכם בין 'ישראל ביתנו' ל'כחול לבן'

מחילולי שבת המוניים, עבור דרך פגיעה אנושה בהליך הגיור ועד כרסום בקדושת הכותל המערבי - אלו עיקרי ההסכם הראשוני אליו הגיעו צוותי המו"מ של ליברמן וגנץ; "עקירת הדת" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בחשוון תש"פ | 18.11.19
ליברמן וגנץ (צילום: אלעד מלכה ואיתמר שאול)

בין שלל הדיווחים והניסיונות להקים ממשלה, פורסם בשעה האחרונה המתווה בנושאי דת ומדינה עליו סוכם בין 'ישראל ביתנו' לבין 'כחול לבן', ומתברר כי הוא כולל בעיקר שורת הסכמות מרחיקות לכת, אותן מגדירים במפלגות החרדיות כ"עקירת הדת".

הפרשנות שניתנה להסכם, שחשפה כתבת חדשות 12 דפנה ליאל, היא שיתכן ומדובר בניסיון להרחיק את ליברמן מחתימה עם נתניהו והצטרפות לגוש הימין, כדי להביכו על "פשרנותו" המתקרבת.

ואלו הסעיפים המרכזיים בהסכם:

יתאפשר גיור גם על ידי רבני ערים, ואף ניתן יהיה לעבור במהלכו בין הערים השונות.
יישום מלא של מתווה הכותל.
העברת חוק ברית הזוגיות, כך שכל זוג יוכל להתחתן "על פי השקפת עולמו".
חקיקת חוק הגיוס במתכונתו המקורית.
ביטול חוק המרכולים.
תחבורה ציבורית בשבת ברשויות המעוניינות בכך, ככל הנראה על ידי זכיינים פרטיים שיורשו לגבות תשלום.

גורם חרדי שראה את המתווה אמר כאמור ל'כיכר השבת': "מדובר במתווה שכולו כניעה לישראל ביתנו. אם הוא יתממש, זוהי עקירת הדת במלא מובן המילה".

דבריו של ליברמן בישיבת הסיעה, בצהרים (צילום: מתוך פייסבוק)

בישיבת סיעתו, התייחס לפני זמן קצר ליברמן למשא ומתן הקואליציוני ואמר: "אנחנו רוצים ממשלת אחדות לאומית, לא צריך לחפש מתחת לפנס. אין כוונות אחרות, כל ממשלה אחרת תתקשה לתפקד. ממשלה צרה זה אסון. אני רוצה ממשלת אחדות. לא מוכן לדבר על דבר חוץ ממשלת אחדות".

"המאמץ שלנו הוא לא לנצח, אלא עד יום רביעי ב-12 בצהריים - אם עד אז לא הגענו להסכמה עקרונית ולחתימה בראשי תיבות - כל אחד לנפשו...", סיים איווט.

במענה לשאלת כתב 'כיכר השבת' על אפשרות כי יטיל וטו על ישיבה משותפת בממשלה עם סגן השר ליצמן, בעקבות טענתו אמש כי הוא שפוצץ בעבר סיכומים שהושגו ב'חוק הגיוס', אמר ליברמן כי לא רוצה לנהל מול המצלמות את המשא ומתן, והדגיש: "אני לא רוצה להתריס או להקניט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר