לקראת 'ממשלת המיעוט'?

לפיד מתייצב בעד הח"כים הערבים: "נתניהו, יצאת מדעתך?"

במהלך הישיבה של סיעת 'כחול לבן', יאיר לפיד לא התאפק ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על דבריו נגד חברי הכנסת הערבים: "אם יקרה משהו - אתה תהיה אשם" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד, היום (צילום: אלעד מלכה)

סיעת 'כחול לבן' התכנסה היום (שני), כמדי שבוע, בחדר הסיעה בכנסת, ומקום 2 ברשימה, ח"כ יאיר לפיד פתח במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

זעמו של לפיד יצא, על נאומו של ראש הממשלה אמש, בגני התערוכה, אותו הוא כינה "נאום ההסתה הפרוע".

"אתה מגייס את חמינאי לקמפיין שלך? יצאת מדעתך?", שאל לפיד, "אם יקרה משהו חס וחלילה לאחד מהאנשים שיושבים פה בחדר – זה ביבי. הוא גרם לזה. שלא יילך אחר כך לטלוויזיה לספר כמה הוא מזועזע. זה ביבי. זו ההסתה שלו".

"מה שיוצא מפיו של ביבי נתניהו בימים האחרונים זו הסתה לאלימות. זה טקסטים של חסידי ברוך גולדשטיין, לא של ראש ממשלה. מה שהוא אמר על אזרחי ישראל הערבים זו גזענות בלתי נסלחת".

לאחר שהוציא את קצפו, עבר לדבר על 'ההישגים', של כחול לבן ואמר: "אנחנו בניגוד אליו, נמשיך לעבוד למען מדינת ישראל. בימים האחרונים סגרנו מתווה, קוי יסוד, עם מפלגת ישראל ביתנו. הישגים שלא היו כמותם כבר הרבה שנים. שיפור משמעותי בפנסיות, תחבורה בשבת, ברית הזוגיות, ביטול חוק המרכולים, חוק הגיוס, לימודי ליב"ה. הישגים שלא היו כבר הרבה שנים לציבור החילוני והמסורתי במדינת ישראל".

"אני קורא מפה לביבי – בוא תצטרף. תפסיק להסית לאלימות, בוא נקים ממשלת אחדות. תוותר על הגוש החרדי משיחי. תבוא, תהיה שני ברוטציה. תהיה לנו ממשלה חזקה. חזקה בביטחון, חזקה בכלכלה, חזקה באחדות עם ישראל", סיים לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר