ישוחרר בקרוב

החייל החרדי מ'כפיר' הודה בתקיפה ואיומים

הפרקליטות הצבאית ופרקליטו של המ"כ החרדי בחטיבת 'כפיר' הגיעו להסדר לפיו החייל הורשע בעבירות של תקיפה ואיומים וירצה עונש מאסר של 60 יום • בעוד שלושה שבועות הוא ישוחרר (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילי 'נצח יהודה', ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דובר צה"ל)

בית הדין הצבאי ביפו הרשיע היום (שני) את הקצין החרדי, מ"כ בחטיבת כפיר, בעבירות של תקיפה ואיומים וזאת לאחר שבמסגרת הסדר טיעון התביעה הצבאית מחקה הסעיפים של שימוש בנשק ואיומים.

הוסכם בין הצדדים כי התביעה וההגנה יעתרו לעונש משותף של שישים ימי מאסר וכן עבודות שירות לחייל החרדי, כלפיו נטען שהוביל את חייליו ותקף את הבדוואים. החייל כבר עצור קרוב לחודש כך שבמסגרת ניכויים ישוחרר בעוד שלושה שבועות מהכלא.

כזכור, הקצין וחייליו היו חלק מעימות פיזי עם מספר בדואים, לפני כחודש שתחנת דלק בדרום הארץ. החיילים טענו כי הבדואים איימו על החיילים ואיימו עליהם כי ידקרו אותם ויפגעו בהם.

הורי הקצין בראיון באולפן 'כיכר השבת'

עו"ד איתמר בן רביר המייצג את המ"כ וחייל נוסף שמסרב להסדר טיעון וטוען לחפותו אומר היום כי "בעניינו של המ"כ הוסכם בין הצדדים למחוק את הסעיפים החמורים, אך יחד עם זאת צר לי כי בפרקליטות הצבאית מגלים מוטיבציית יתר להרשיע חיילים מצטיינים, כאשר היה נכון לתת למ"כ צל"ש ולא להרשיע אותו בעבירה פלילית".

לדבריו: "המ"כ הגיב לאיומים מצידם של הצעירים הבדואים שהילכו אימים עליו ועל חייליו, פעל בנחישות וחתר למגע ולא נכון היה לשפוט אותו".

"יחד עם זאת לאור חתונתו הקריבה והעובדה שנותרו לו שלושה שבועות בכלא, החלטנו בדיעבד לקבל את הסדר הטיעון ובלבד שהחייל הגיבור יוכל להמשיך את חייו כסדרם, ולאחר השהות הממושכת שלא בצדק במאסר, יעזוב את הצבא. לצד כל זאת, מדובר ביום שחור למדינת ישראל, יום בו לוחם מצטיין נאלץ לעזוב את הצבא בגלל חוסר גיבוי מצד המערכת המשפטית", הוסיף בן גביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר