בתום הפגישה

החרדים לנתניהו: לא יכולים להעניק תמונת ניצחון לליברמן

בבמהלך הפגישה בין ראשי המפלגות החרדיות, לראש הממשלה בנימין נתניהו, הבהירו הנציגים החרדים כי הם מוכנים לעשות פשרות, אך קשה להם להעניק לליברמן - "תמונת ניצחון" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
איווט מבקר בישיבת תורה בתפארתה (צילום: באדיבות המצלם)

בפגישה שנערכה לפני שעה קלה (שני), בין ראשי המפלגות החרדיות; השר אריה דרעי, סגן השר יעקב ליצמן וחה"כ משה גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהירו הנציגים כי קשה להם לתת תמונת ניצחון לאיווט ליברמן.

נכון לשעה זו, ישנה "שביתת אש", חד צדדית שהוכרזה במפלגות החרדיות, שם עושים הכל כדי לא לקלל את האפשרות שליברמן יחבור לממשלת ימין עם החרדים.

בליכוד מעוניינים להביא לשורת פשרות מצד המפלגות החרדיות בסוגיית הגיוס ונושאי הליבה החשובים. אלא שבשלב זה החרדים מתבצרים כגוש חזק מול הליכוד וליברמן. אף אחד מהם לא רוצה להיות ה"גוי של שבת".

אך יחד עם זאת, הנציגים החרדים הבהירו לנתניהו כי הם מעוניינים בממשלת ימין עם ליברמן, ואילו חלום הבלהות שלהם זה ללכת לבחירות בפעם השלישית תוך שנה.

במקביל, הבהירו הנציגים החרדים כי חייבים להיות ריאליים ואי אפשר להתפשר על הכל. ל'כיכר השבת' נודע, כי החרדים הבהירו שעל חוק המרכולים וגם על הגיוס - יש על מה לדבר, אך חייבים לזכור כי זה חייב להיות הוגן ואי אפשר לתת לליברמן תמונת ניצחון מלאה וצריך לזרוק גם להם עצם.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי בליכוד ניסו לבדוק אופציה לפיה חלק מהחרדים יסכימו לפשרות, ואילו הצלע הקיצונית ביהדות התורה תישאר בחוץ. אך כאמור בשלב זה הגוש החרדי מאוחד, וכך הוא מגיע למו"מ.

בנוסף, שניים מראשי המפלגות שהשתתפו בפגישה טענו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אין פריצת דרך במגעים, והוסיפו: "המשכיל בעת ההיא ידום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר