המתיחות בצפון

האיראנים ממשיכים להתבסס בתוך סוריה

דו"ח מודיעין חברת "אימג'סאט אינטרנשיונל" חשף כי האיראנים בונים בסיס צבאי גדול במיוחד בסוריה. החשיפה מגיעה במקביל לעליית המתיחות בשל ירי רקטות לצפון (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הבסיס כפי שנראה בצילומי הלווין של ISI (צילום: ImageSat International - ISI)

דו"ח מודיעין מדאיג של חברת "אימג'סאט אינטרנשיונל" (ImageSat International - ISI) חושף, כי האיראנים ממשיכים להתקדם בהקמת בסיסים צבאיים בשטח סוריה. הפעם מדובר בבסיס "אימאם עלי", הסמוך למעבר הגבול אלבוכמאל בגבול עיראק-סוריה.

על פי הדו"ח, שכולל צילומי לוויין משלשום (יום ראשון), הבסיס ומעבר הגבול נמצאים בשלבי בניה מתקדמים ממש וכי מדובר בבסיס גדול במיוחד, הרבה יותר ממה שבנו האיראנים בעבר בסוריה. האזור, הותקף פעמיים במהלך חודש ספטמבר בתקיפות שיוחסו לישראל על פי דיווחים זרים.

בצילומי הלוויין, שנותחו על ידי "אימג'סאט אינטרנשיונל" והגיעו לידי רשת "פוקס ניוז", נראים שמונה אזורי בנייה או בנייה מחדש לאחר שתי התקיפות האמורות. על פי הדו"ח, בכל אזור נמצאים האנגרים מספיק גדולים כדי להסתיר משאיות או ציוד גדול. יש גם נקודות בדיקה בשני צדי המתחם, עם קירות מבוצרים מסביב למתחם.

החשש הוא שהאיראנים מתכוונים להחזיק טילים מדויקים בתוך ההאנגרים שנבנו במקום, זאת במטרה לאיים על ישראל מתוך שטח סוריה.

חשיפת המשך הבנייה בבסיס הגיעה כמה שעות לפני ירי ארבע הרקטות משטח סוריה לישראל הלילה שיורטו בידי 'כיפת ברזל'. זהו הירי הראשון לצפון מזה כשנה. במקביל, דווח בסוריה על ארבעה פיצוצים בשדה התעופה בדמשק שפרטיהם עדיין לא ידועים בבירור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר