הביקור בישראל

גלעד ארדן הסביר: בין ביקור האדמו"ר מסאטמר לפעילי BDS

ביקורו של האדמו"ר מסאטמר, שאינו מכיר במדינת ישראל, גררה השוואות שונות לגבי איסור כניסת פעילי החרם למדינה. השר גלעד ארדן הסביר מדוע אין להשוות ביניהם (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ביקורו של האדמו"ר מסאטמר, עוררה סערה בקרב אישים שונים שערכו השוואות בין הליווי המשטרתי שזוכה הרבי המתנגד למדינת ישראל, לבין איסור כניסתם של פעילי ארגוני החרם למדינה.

השר גלעד ארדן נשאל על כך בראיון לכאן הערב וענה כי "מניעת כניסה של פעילי חרם זה דבר שמעוגן בחוק. הקריטריונים שמופיעים בו לא קשורים לאדמו"ר. אנשי השמאל הקיצוני מנסים להציג את זה כאילו שאנחנו מגבילים את חופש הביטוי - זה שקר מתועב".

יאיר אטינגר מ'כאן' צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אם הבנתי, יש שנתלים בביקורו של הרבי מסאטמר כדי להכשיר את BDS. אבל סאטמר היא תנועה אידיאולוגית של יהדות גלותית, שקשורה לפולמוס עתיק בתוך המשפחה, ואגב מעולם לא רצתה דבר מהמדינה ולא נתנה יד לאנטישמים. זה לא מה שיכשיר את BDS".

יהודה שלזינגר מישראל היום כתב: "מגיע לישראל אדמו"ר (סאטמר) שכל תכליתו ורעיונו האידיאולוגי הוא מלחמה במדינת ישראל, בציונות, ואפילו ההמנון שלו מתריס בכינוי "שלטון הכופרים"... מה עושה המדינה? סוגרת כבישים, מקצה משאבים, נותנת לו כבוד מלכים. והכל מהכסף שלנו. הזיה".

האדמו"ר נוחת בישראל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יאיר שרקי מחדשות 12 כתב: "האנטי ציונות של האדמו"ר מסאטמר מתבטאת בעיקר בביקורת תאולוגית חריפה על הציונות והבדלה הסברתית בין יהדות לציונות. פעילויות סטייל BDS נגד ישראל או ההפגנות מול האום הן בשולי השוליים של סאטמר. אבטחת הביקור צריכה להיות משיקול ענייני, בלי ״להעניש״ אותו ואלפי אוהדיו אזרחי ישראל על השקפתם".

שרקי הוסיף, "ידיד חסיד סאטמר שהכרתי בברוקלין בזמן שצילמתי את סדרת הכתבות על החרדים שם, אמר לי משפט שנראה לי מסכם את הנקודה: "אנחנו אוהבי ישראל, ושונאי מדינת ישראל". הבסיס האידאולוגי של סאטמר הוא דתי-עקרוני ותיאורטי, להבדיל מפעילי החרם שפועלים לפגיעה ממשית בישראל וכניסתם נאסרה בחוק ובצדק".

מנגד, אנשיל פפר מעיתון הארץ טען כי "מדינת ישראל מספיק חזקה להכיל את הביקורת של תומכי חרם (שהשפעתם נמוכה מזערית) בין אם זה סטודנטית שכתבה פעם משהו בפייסבוק או האדמו"ר מסאטמר. אבל אם כבר עוסקים בהשוואות, פעילות של הסאטמרים רחבה ומתמשכת בהרבה והם נותנים עלה תאנה לאנטישמים אמיתיים לטעון "אנחנו רק אנטי-ציונים כמו סאטמר".

אריה ארליך מעיתון משפחה כתב בהתייחסות לנושא: "רואה את הביקורת נגד אבטחת ביקורו של מנהיג סאטמר, וחשוב לי להבהיר: סאטמר בראשות האדמו"ר ממשיכה דרך אידיאולוגית שהתווה רבי יואל מסאטמר, אך מתנגדת ומוקיעה בתוקף פעולות אנטי ישראליות בזירה הבינ"ל, ביקורים באיראן וכיוצא במעשי טירוף אלה. ישראל מספיק חזקה להכיל ביקור של מתנגד אידיאולגי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר