ההסתה חוזרת ובגדול

במסיבת עיתונאים: ליברמן שוב השתלח והסית נגד החרדים

במסיבת עיתונאים שכינס בכנסת האשים איווט ליברמן את כולם. את נתניהו וגנץ בוויכוח אישי שמנע הקמת ממשלת אחדות, את החרדים שהפכו לאנטי ציוניים וכמובן את המפלגות הערביות (אקטואליה)

ליברמן במסיבת העיתונאים (צילום: מתוך דף הפייסבוק של אביגדור ליברמן)

יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, כינס בצהריים (רביעי) מסיבת עיתונאים בכנסת, וזאת כ-11 שעות בלבד לפני תום המנדט להרכבת הממשלה שהוענק לבני גנץ" בה האשים ליברמן את כולם, מהחרדים ועד הערבים, מנתניהו ועד גנץ, בפלונטר הפוליטי שנוצר, תוך שהוא שב להסית בעוצמה נגד הציבור החרדי.

"עשיתי כל מאמץ, הפכתי כל אבן, על מנת להגיע לממשלת אחדות לאומית ליברלית - בדיוק כמו שהבטחנו לבוחר", פתח ליברמן את מסיבת העיתונאים. לדבריו, הוא עשה עבודה שקטה, מכובדת וסולידית.

ליברמן הוסיף ואמר: "היינו קרובים לאחדות", אך האשים כי מה שהפריד ממשלת אחדות היה "ויכוח אישי, לא היה שום פער מהותי. אחד לא היה מוכן לקבל את מתווה הנשיא והשני לא היה מוכן להיפרד מהגוש המשיחי שלו".

ליברמן המשיך ואמר כי מול שני האתגרים - הביטחוני והכלכלי, אין שום אופציה אחרת חוץ מממשלת אחדות. "כשאני שואל למה לא הקמנו ממשלת אחדות ליברלית, אז גם פה הדברים ברורים. לצערי נתניהו פשוט משעבד את כל תנועת הליכוד לטובת המפלגות החרדיות", האשים.

ליברמן שב והאשים את שתי המפלגות, הליכוד וכחול לבן, ואמר כי "היה משחק האשמות מצד שני הצדדים אבל בסופו של דבר זה היה משחק האשמות. בלי נכונות באמת לקבל החלטות קשות דרמטיות. גם נתניהו, שבכל דרך ניסה למשוך ולשמור על הגוש החרדי, וגם גנץ, שמעולם לא קיבל את מתווה הנשיא. חלק גדול מהזמן כחול לבן שיחקה משחק כפול ושמרה על ערוצים פתוחים למפלגות חרדיות והציעו להן הצעות. לכן מבחינתי שניהם אשמים".

ליברמן המשיך והסית נגד החרדים והערבים ואמר כי "כשגפני פותח את ישיבת ועדת הכספים ומשבח את אחמד טיבי, ואחמד טיבי שר שיר הלל לגפני, על שיתוף הפעולה הזה אנחנו מדברים. זה שיתוף פעולה בין ח"כים ערבים לחרדים".

יו"ר 'ישראל ביתנו' הוסיף והאשים כי "זו קואליציה אנטי ציונית", וטען כי בניגוד לדברי הנשיא, הרשימה המשותפת היא אכן "גיס חמישי", כלשונו, והאשים כי "לצערי גם המפלגות החרדיות הופכות להיות אנטי ציוניות".

בנאומו, הזכיר ליברמן את ביקור האדמו"ר מסאטמר וקרא לרשויות המס לפתוח בחקירה על הלבנת הון בשל חלוקת הדולרים של האדמו"ר למוסדות - "הרבי מסטאמר מול עשרות אלפים מחלק מיליוני דולרים חינם. אני לא מבין איפה מס הכנסה והרשות להלבנת הון", וכן הזכיר את 'הפלג הירושלמי'.

"מה צריך לעשות?", המשיך ליברמן, "להערכתי יש שני דברים קריטיים. כל המפלגות הציוניות צריכות להתחייב לאמנה משותפת בנושא דת ומדינה. אי אפשר שהחרדים ישחקו בין שתי המפלגות הגדולות. הדבר השני לגבי יציבות שלטונית: זה לא סוד אני חסיד גדול של בחירה ישירה, אמרתי שלצערי אי אפשר לשנות כלל משחק תוך כדי משחק וזה לא רלוונטי לבחירות הקרובות. אבל צריך לעשות דיון משמעותי".

ליברמן המשיך והסית נגד לומדי התורה ואמר כי לא צריך יותר מ-1500 אברכים. לדבריו, יש 150 אלף איש שיושבים ולומדים תורה. "לימוד תורה זה מבורך אבל שיעשו את זה על חשבונם. א"א לגדל פה דור של נזקקים ומסכנים", השתלח איווט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר