ארבע תקיפות

רוסיה חשפה: צה"ל תקף עם כ-40 טילי שיוט

משרד החוץ הרוסי טוען כי ישראל הגבירה את הפעילות בסוריה, וביצעה ארבע תקיפות בעשרת הימים האחרונים. בין היתר טענו הרוסים: מטוסי חיל האוויר חלפו מעל ירדן (חדשות)

תקיפה ישראלית בסוריה (צילום: מתוך טוויטר)

משרד החוץ הרוסי, שכבר גינה את תקיפות ישראל בסוריה, פרסמה מידע העשוי להביך את ישראל ושכנותיה, בטענה כי צה"ל הגביר את הפעלות בסוריה.

בין היתר נטען כי את המתקפה אתמול ביצעו באמצעות כארבעים טילי שיוט, וכי ישראל תקפה ארבע פעמים בעשרת הימים האחרונים במוקדים שונים ברחבי המדינה.

התקיפה הראשונה לפי הרוסים, הייתה לפני 9 ימים, לעבר ביתו של סגן מנהיג הג'יהאד האיסלאמי אכרם אל-עג'ורי בשכונת "אל מזה" בדמשק. הוא עצמו לא היה בבית, אך בנו ואדם נוסף נהרגו.

תקיפה ישראלית בסוריה (מתוך טוויטר)

לפי משרד החוץ הרוסי, "בשעה 04:14 לפנות בוקר הגיעו מטוסי קרב ישראליים בטיסה מעל הגליל, ושיגרו שלושה טילים לעבר דמשק. מערכות ההגנה האווירית יירטו את המטרות והצליחו להשמיד את אחד הטילים לפני הפגיעה במטרה. שני טילים נוספים פגעו בביתו של אל-עג'ורי. בתקיפה זו נהרגו ונפצעו אזרחים סורים ונגרם נזק משמעותי לרכוש ולמבנים".

התקיפה השנייה, הייתה לטענתם ביום שני האחרון, באמצעות מטוסי קרב שחצו את השטח האווירי של ירדן ושל עיראק, שתקפו יעדים בסמיכות לגבול סוריה-עיראק.

התקיפה השלישית הייתה למחרת, בלילה בו שיגרה המיליציה האיראנית טילים מסוריה לעבר ישראל, ולדברי רוסיה, טילים ישראלים השמידו יעדים באזור שדה התעופה של דמשק.

התקיפה הרביעית לטענת משרד החוץ הרוסי, הייתה אתמול בלילה, ועליה הודיעה ישראל בצורה רשמית. לפי הרוסים, צה"ל שיגר כארבעים טילי שיוט ולפחות עשרה חיילים סורים ואזרחים נהרגו או נפצעו.

בהודעת גינוי של משרד החוץ הרוסי נכתב: "האירועים הללו גרמו דאגה רבה ותרעומת במוסקבה. אנו סבורים שחובה לכבד את ריבונותן ושלמותן הטריטוריאלית של סוריה ומדינות נוספות באזור. עד כה, פעולות ישראל הגבירו את המתיחות ואת הפוטנציאל לעימות סביב סוריה והן פועלות נגד מאמצינו להסדיר את המצב ולהשיג יציבות ופתרון מדיני בסוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר