הדרמה - לשיאה

תיקי נתניהו, והכרעתו של היועץ מנדלבליט

הערב (חמישי) בשעה 19:30 ימסור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודעה לתקשורת בה יסביר את החלטתו בתיקים בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר. ב-20:30 תגובת נתניהו (ארץ)

מנדלבליט ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הערב (חמישי) בשעה 19:30 ימסור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודעה מיוחדת לתקשורת בה יפרסם את החלטתו בתיקים בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר.

מדובר בתיק 1,000 - תיק המתנות, תיק 2,000 - תיק השיחות עם נוני מוזס ותיק 4,000 - פרשת 'וואלה - בזק'. מנדלבליט יפרט בכל תיק, האם הוא מגיש כתב אישום ואיזה סעיפים ייכללו בו.

שאלת השאלות היא כמובן שאלת סעיף השוחד בתיק 4,000, האם הוא אכן יוותר על כנו, כפי שהופיע בכתב החשדות.

ההחלטה התקבלה לאחר השימוע שנערך בתחילת חודש תשרי, שימוע שנמשך כארבעה ימים, במהלכו ניסו פרקליטי ראש הממשלה להפריך את הטענות שעלו מכתב החשדות, בהם חשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

במהלך הימים האחרונים וכך גם אמש, עד שעות הלילה המאוחרות, עמלו היועמ"ש וצוותו המצומצם לנסח את כתבי האישום של נתניהו, כאשר מנדלבליט עצמו עבר על כל מילה ואסמכתא. פרקליט המדינה שי ניצן אף דחה כנס של בכירי הפרקליטות, בעקבות הדיונים הסופיים על תיקי נתניהו.

אם אכן יוגש כתב אישום הוא יימסר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפרקליטיו וליו"ר הכנסת, אך לא יופקד בבית המשפט, כנהוג, שכן לנתניהו, כחבר כנסת, יש אפשרות לבקש חסינות מפני העמדה לדין, בקשה שצפויה לעכב את ההליך המשפטי שכן אין ממשלה והכנסת כמעט ולא מתפקדת.

ראש הממשלה נתניהו ימסור בשעה 20:30 הצהרה לתקשורת, במעון רה"מ בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר