ישראל ללא מוצא

הגוש בסיכון: שתיקה אשכנזית, דממה בליכוד וחיבוק מש"ס

כתב האישום שצפוי להיות מוגש כנגד בנימין נתניהו על פי הודעת היועמ"ש מנדלבליט פותח את כל האפשרויות הפוליטיות. האם החרדים מתכוונים לעזוב את גוש הימין ומה קורה גם בליכוד (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש ואהרון קרון פלאש 90)

פירוק הבלוק

"הבלוק", שם קוד לדבר הכי יציב שהיה עד כה במערכת הפוליטית. התרחשויות היממה האחרונה מסמנות את שעלול להתרחש כאן ב-21 הימים הקרובים – מרד פנימי בליכוד, התפוררות הבלוק וגוש הימין ועריקה חרדית למפלגות השמאל.

עד היכן תבוא לידי ביטוי הנאמנות החרדית לנתניהו? הודעת הגיבוי של ש"ס, ומנגד – השתיקה של יהדות התורה מלמדת יותר מכל כי החרדים כבר לא בכיס של נתניהו.

במפלגת ש"ס הוציאו הודעת גיבוי תוך שעתיים מנאום ראש הממשלה, זמן סביר ביחס ליתר המפלגות. אולם ביהדות התורה התחבטו קשות בשאלת הגיבוי והעדיפו לשמור על זכות השתיקה עד כה.

"לא אנחנו נפרק את הבלוק, אבל גם לא נישאר בו אחרונים". אומר לי ח"כ חרדי הבוקר.

התפוררות הליכוד

מה לנו כי נלין על יהדות התורה כאשר חברי הליכוד האמורים להתייצב ראשונים להגן על המנהיג, התאדו בזמן אמת. ציוצים רפויים נשמעו בקצב איטי מחלק משרי וח"כי הליכוד.

עד לשעה חצות הלילה המגיבים בעד נתניהו משורות הליכוד היו בודדים. ביניהם השרים אמיר אוחנה, זאב אלקין. והח"כים מיקי זוהר וציפי חוטובלי. משורות הימין היו אלו השרים בצלאל סמוטריץ ונפתלי בנט לצד איילת שקד שהמתינו ארבע שעות מהודעת היועץ עד להודעה המגבה את נתניהו.

הבוקר (שישי), הצטרף שר החוץ ישראל כץ וטרח להוציא הודעת גיבוי בנתניהו. כל זה מלמד במשהו על מה שעלול להתרחש פה בתקופה הקרובה. ייתכן כי הדרך למרד פנימי בליכוד מהירה מאוד.

החרדים הם החלק הכי יציב בגוש עם הנאמנות הגבוהה לנתניהו. אך גם הסבלנות שלהם עלולה לפקוע. בכיר חרדי אומר ל'כיכר השבת' כי "לא נהיה צדיקים יותר מהאפיפיור" לדבריו, כאשר יתחיל מרד פנימי בליכוד, אנחנו לא נהיה שם בשביל ביבי, נחשוב קודם על טובת המגזר שלנו".

נכון להיום ניתן לומר כי ישראל במצב פוליטי ללא מוצא. סיכויו של נתניהו להשיג 61 חתימות כמעט ולא קיימים. במקביל, אין סיכוי כי יכריז על פרישה דבר שעשוי להציל את מדינת ישראל מהסיטואציה אליה נקלעה – נכון להיום אף ח"כ לא מסוגל להרכיב ממשלה.

זהו השלב בו מתחיל המבחן האמיתי של בכירי הליכוד. דממת האלחוט ששררה אמש במפלגה מלמדת כי אם עד היום הסיכויים להחליף את נתניהו היו אפסיים, הרי שבין לילה הם גדלו.

הקרב של השמאל

בשמאל, לא עומדים מנגד וקוראים לצאת כבר במוצאי השבת הקרובה להפגנת ענק בקריאה להתפטרות ראש הממשלה. לצד זאת, מפלגת העבודה צפויה להגיש בג"ץ שיחייב את נתניהו להתפטר מתפקידו. זאת לצד עתירות נוספות שמעוניינות למנוע מנתניהו להקים ממשלה גם אם ינצח בבחירות השלישיות בתוך שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר